Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Järnvägen förbättras

1. Klass Hasse Hagbergs avatar
    Medlem
    mar 2018

Järnvägen förbättras

"Järnvägen förbättras". Ja det tycks vara det nya hoppingivande beskedet SJ sänder ut vid inställda avgångar.

I dag hände det mig för andra gången på ett par veckor. Det handlar alltså om framtida förbättringar, men en klen tröst för mig som redan köpt biljett.

Passagerare
    Medlem
    feb 2018

Sv: Järnvägen förbättras

Utveckla gärna.../Ulf

Passagerare
    Medlem
    feb 2018

Varför är de inställda ?

Passagerare
    Medlem
    feb 2018

Citat Ursprungligen postat av lorry Visa inlägg
    Varför är de inställda ?
    Planerade arbeten.

1. Klass Hasse Hagbergs avatar
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Ulf Berlin Visa inlägg
    Utveckla gärna.../Ulf
    Jodå, det kan jag visst göra.

I båda de aktuella fallen hade jag köpt biljetter ca två månader i förväg. I det första fallet (Degerfors - Stockholm) underrättades jag per SMS ca en vecka före resan om att tåget var inställt med hänvisning till att "järnvägen förbättras". I det andra fallet gällde det biljetter lördagen den 4 oktober inköpta i juli för resa mellan Stockholm och Göteborg som SJ i dag av samma skäl sagt sig inte kunna tillhandahålla.

Alltså, här tycks det röra sig om sent beslutade banarbeten i motsats till de många fallen av sent släppta biljetter som ofta vittnas om här i PV.

Jag vill peka på en brist i kommunikationen mellan SJ och Trafikverket där konsumenterna/resenärerna nonchaleras.

Passagerare
    Medlem
    feb 2018

Skittrist för dig .Släpp inga bokningar fria förrän man vet att de verkligen kommer att gå Men vänta ,var det inte någon som tyckte tvärtom i ett annat inlägg ?

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av lorry Visa inlägg
    Skittrist för dig .Släpp inga bokningar fria förrän man vet att de verkligen kommer att gå Men vänta ,var det inte någon som tyckte tvärtom i ett annat inlägg ?
    Det intressanta är väl om SAMMA person tyckte tvärtom i ett annat inlägg, då kan man ju fundera över hur vederbörande ska ha det.

Sen är det ju en viss skillnad mellan Stockholm-Göteborg och Stockholm-Karlstad/Norge, när det gäller Göteborg så är det väl rimligtvis mer sannolikt att någon form av tåg i alla fall ska gå och att de vars tåg inte följer den tidtabell som presenterades vid bokningen i alla fall kommer att kunna forslas dit med NÅGOT tåg. Karlstad/Norge känns betydligt mer osäkert i det sammanhanget!

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •