Efter att ha vänt uppe på Pölsebo backas ekipaget ner till Hökebangården för att hämta mer gasvagnar. Jag frågar mig vad det röda på tanken är? Rost? Trots färgen? Dåligt underarbete?
Alla vagnar blir SJ bruna till slut, speciellt vita tankvagnar .
Så det är väl första stadiet, vagnen ser ut som om den blivit sporadiskt tvättad.
[

Men jag går vidare med bilderna. T44 352 kommer med ett drag containervagnar från Skandiahamnen. Vet inte vart hän och varför man inte kopplar på elloket redan från början. När jag kollat förut brukar det vara ett tåg mot Ostkusten som får sitt riktiga lok på Sävenäs.
Det är ett drag till Sävenäs rangerbangård , där vagnarna trycks över rangervallen och skapar nya tåg.
Göteborg har ju bara T44 som dragar lok numera, två tror jag dom är och dom far som tättingar mellan Sävenäs -Kville/Skandiahamnen.
352 hade uppenbart den ena tjänsten den dagen.
338 och 315 har uppenbart växlingstjänsten på Hisingen den dagen, har för mig att det är tre lok som sysselsätts men är högst osäker på det, det är lite svårt att skapa en helthetsbild i dag då dom växlar stort sett dygnet runt .
Så risken är stor att 352 kommer att dra deras tåg den sist biten från Kville till Sävenäs.
M.V.H Anders.k.