Resultat 1 till 11 av 11

Ämne: 1:a klass

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

1:a klass

Hej

I ett meddelande "ovan" om personuppgifter nämns att "1:a klass" användare råkat få se vissa uppgifter.

Vad är detta för "gräddfil" - hur hamnar man i "1:a klass"

undrar

Per N

1:a klass

För det första måste man vara medlem i SJK, är du det kunde man för en tid sedan anmäla sig och få tillgång till bilduppladdning till SJK server, därav behöver man inte lägga upp bilder på en extern sida om man vill visa bilder på forumet. Om du skulle vara medlem i SJK borde det gå att skicka ett medellande till Admin på forumet om att du skulle vilja tillhöra 1 klass. Observera dock att det ända privilegiet är att man får tillgång till bilduppladdningen, det är inget annat spännande som det för med sig.

Senast redigerat av Anders.o93 den 2018-09-14 klockan 19:31:22.

1. Klass
    Medlem
    mar 2018

Sv: 1:a klass

Citat Ursprungligen postat av Per N Visa inlägg
    Hej

I ett meddelande "ovan" om personuppgifter nämns att "1:a klass" användare råkat få se vissa uppgifter.
    undrar
    Per N
    1:a klass innebär att man har behörighet att ladda upp bilder i forumet på forumets egen server, man behöver alltså inte gå via ett eget webutrymme. För att få detta ska man vara medlem i SJK och uppge sona medlemsuppgifter till Administratör-Moderator. Några andra förmåner i forumet innebär det inte , fast här hände det lite oväntade och oönskade saker.

Senast redigerat av Lennart Petersen den 2018-09-14 klockan 19:31:42.

Administratör Admins avatar
    Medlem
    sep 2017

Citat Ursprungligen postat av Anders.o93 Visa inlägg
    För det första måste man vara medlem i SJK, är du det kunde man för en tid sedan anmäla sig och få tillgång till bilduppladdning till SJK server, därav behöver man inte lägga upp bilder på en extern sida om man vill visa bilder på forumet. Om du skulle vara medlem i SJK borde det gå att skicka ett medellande till Admin på forumet om att du skulle vilja tillhöra 1 klass. Observera dock att det ända privilegiet är att man får tillgång till bilduppladdningen, det är inget annat spännande som det för med sig.
    Det finns faktiskt lite andra fördelar oxå, men de är lite mer subtila. Exempelvis så har man större lagringsutrymme för PM. Men det är mindre saker.

Passagerare
    Medlem
    nov 2017

Har du prövat missad anslutning? Det verkade vara fullt av gratisuppgraderingar i 1 kl idag på tåget jag åkte.

Senast redigerat av ztenlund den 2018-09-14 klockan 21:57:55.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av ztenlund Visa inlägg
    Har du prövat missad anslutning? Det verkade vara fullt av gratisuppgraderingar i 1 kl idag på tåget jag åkte.
    Inte har jag fått något erbjudande när jag råkat sabba förbindelsen till routern.

Moderator / Sekr SJK Mattias Janssons avatar
    Medlem
    sep 2017

Citat Ursprungligen postat av Per N Visa inlägg
    Hej

undrar

Per N
    Det är ingen direkt gräddfil, det krävs två saker:

1) man är medlem i SJK

2) om 1) är uppfyllt så mailar man till moderatorerna och vill ha bildvisningsbehörighet. Om man då uppger ett korrekt medlemsnummer i SJK så får man denna behörighet.

Eftersom Svenska Järnvägsklubben, SJK; är den som tillhandahåller detta forum vill vi också ge våra medlemmar en möjlighet till något slags "mervärde"; något annat handlar det egentligen inte om.
    Men det är en rätt bra bildvisarfunktion, det tycker i af jag som inte har något webbhotell alls sedan Photobucket blev griniga...

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

[QUOTE=
    Men det är en rätt bra bildvisarfunktion, det tycker i af jag som inte har något webbhotell alls sedan Photobucket blev griniga...[/QUOTE]

Nja de har backat lite i gen (de var väll inga som använde de annars) och jag kan åter visa bilderna som jag har ligger kvar där gratis i den lite begränsade omfattning som var tidigare innan det blev helt stop om man inte betalade,
    Här är en länkad Photobuket bild å jag har aldrig betalat men man får då stå ut med reklamen.

[IMG][/IMG]

Citat Ursprungligen postat av Ford56 Visa inlägg
    Nja de har backat lite i gen (de var väll inga som använde de annars) och jag kan åter visa bilderna som jag har ligger kvar där gratis i den lite begränsade omfattning som var tidigare innan det blev helt stop om man inte betalade,
    Här är en länkad Photobuket bild å jag har aldrig betalat men man får då stå ut med reklamen.

[IMG][/IMG]
    De verkar däremot ha dragit ner på kvalitén på det som laddats upp rejält, tyvärr..

//Joakim Wahlberg
    Alla mina bildberättelser finns samlade på jowahlen.se!

Citat Ursprungligen postat av Admin Visa inlägg
    Det finns faktiskt lite andra fördelar oxå, men de är lite mer subtila. Exempelvis så har man större lagringsutrymme för PM. Men det är mindre saker.
    Det visste jag faktiskt inte. Finns alla fördelarna listade någonstans? Om inte, hade det varit en möjlighet?

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Joakim Wahlberg Visa inlägg
    De verkar däremot ha dragit ner på kvalitén på det som laddats upp rejält, tyvärr..
    Nja det är bara den här bilden som inte är så bra från början å gammal med en gammal kamera å jag kommer nog inte ladda upp några nya bilder dit men för andra som eventuellt har gamla bilder ligger kvar där så kan de åter visa dem det var det jag menade.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •