Hej jag har en liten fundering.
När jag nu suttit och kollat på SJ reserobot ett antal timmar och jämfört datum från februari fram till 7 april så hittar jag dessa uppgifter:
1. Sundsvall C - Stockholm vardagar : Snabbtåg 561, Snabbtåg 563, Snabbtåg 565, Snabbtåg 567, Snabbtåg 569, Snabbtåg 573, Snabbtåg 575, Snabbtåg 579, Snabbtåg 583, Snabbtåg 585, Snabbtåg 589 samt ett Intercitytåg 277, frågan här är förr var det 9 avgångar från Sundsvall C till Stockholm C, nu är det 11? Är detta en utökning eller tillfälligt? ...eller kan det ha göra med konkursen av Nextjet flygen?
3. Samma sak på helgerna nu är det fler omlopp även där, också tillfälligt eller permanent? Avser Sundsvall C till Stockholm C.
2. När jag tittar på samma relationer från Örnsköldsvik/Umeå/Kramfors/Härnösand så hittar jag i dagsläget bara 4 avgångar med Sj Snabbtåg till Stockholm C under vardagar, förut var det 5? Har befolkningsunderlaget alternativt kund underlaget kommit kapp SJ att det inte är lönsamt med 5 avgångar från Umeå C? :)
3. Vad är Intercitytåg 277 för typ av tåg? På bildeni SJ resrobot visas det en dubbeldäckare precis som det gör på Intercity avgångarna från Gävle C? (Gamla regionaltågen) Men jag gissar att det inte är en dubbeldäckare va?
Tack på förhand Med vänlig hälsning Mattias