Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Letar bilder och film på olyckor vid järnvägen för utbildning av brandbefäl

Avställd
    Medlem
    sep 2018

Letar bilder och film på olyckor vid järnvägen för utbildning av brandbefäl

Hej!

Jag heter Lars Axelsson och jag arbetar med att göra och revidera en utbildning för brandbefäl hur de ska agera vid olyckor på järnvägen.
    Till den utbildningen letar jag nu film och foto på olyckor som ska fungera som scenarion att öva med. I första hand film, i andra hand foton.

Jag letar främst dessa scenarion:
    Fordonspåkörningar vid övergångar.
    Nedrivna kontaktledningar.
    Påkörda kontaktstolpar.
    Skadad räl vid urspårning.
    Skadad tågvärmeanläggning.
    Urspårning.
    Träd över spår.
    Skogsbrand och släckningsarbete vid spåret.

Någon som vet vem eller vad jag kan vända mig förutom att söka på google och youtube?

/ Lars

Passagerare Peter Berggrens avatar
    Medlem
    mar 2018

Sv: Letar bilder och film på olyckor vid järnvägen för utbildning av brandbefäl

Jag har mycket stor respekt för räddningstjänsternas god arbete. Men här har du ju ett problem i ditt resonemang. Den grupp du vill utbilda sticker ju ständigt ut hackan i media och inte vill att olycksplatser ska filmas. Så jag hoppas verkligen de kommer att se konsekvenser av detta och att ingen annan fotograf bidrar med bilder.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Hej Lars!
    Du skulle kunna prata med någon på Trafikverksskolan i Ängelholm. På https//trafikverksskolan.se hittar du en lista med namn och telefonnummer.

1. Klass
    Medlem
    feb 2018

Det jag har är ljudet från när en kråka kommer för nära kontaktledningen vid Sundsvall C. Kameran var riktad mot ett annat håll. Kan länka ett olistat videoklipp om ni vill.

Avställd
    Medlem
    sep 2018

Skicka mig ett meddelande med dina kontaktuppgifter.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •