Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Inte riktigt raka spåret

1. Klass Jan Ls avatar
    Medlem
    nov 2017

Inte riktigt raka spåret

"Ankommande tåg från Gävle" står det på skylten och det stämmer ju på sitt sätt. Men tåg 8201 tar den långa vägen från Gävle via Falun, Borlänge, Krylbo, Sala och Uppsala innan det till sist ankommer Stockholm C.

Det är resan som är målet. Hemstation Sst.

1. Klass
    Medlem
    nov 2017

Sv: Inte riktigt raka spåret

Citat Ursprungligen postat av Jan L Visa inlägg
    "Ankommande tåg från Gävle" står det på skylten och det stämmer ju på sitt sätt. Men tåg 8201 tar den långa vägen från Gävle via Falun, Borlänge, Krylbo, Sala och Uppsala innan det till sist ankommer Stockholm C.
    I helgen var det väl något banarbete mellan Sala och Uppsala så att tågen omleddes. Kan det här tåget ha påverkats så att det även passerade Västerås, för att göra omvägen ännu värre?

1. Klass
    Medlem
    mar 2018

Tågen Stockholm - Falun gick via Bergslagspendeln (Halstahammar - Ängelsberg), så det är mycket troligt.

Passagerare
    Medlem
    feb 2018

När jag åkte med nämnda tåg för något år sedan ankom vi i Uppsala till spår 6 där det helt riktigt var skyltat att tåget gick till Stockholm. Men eftersom spår 6 slutar med stoppbock i södra änden blev det vid avgångstid en tur tillbaka till S:t Olofsgatan och sedan via spår 1 söderut, vilket kostade cirka 10 minuter.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Ulf Broman Visa inlägg
    I helgen var det väl något banarbete mellan Sala och Uppsala så att tågen omleddes. Kan det här tåget ha påverkats så att det även passerade Västerås, för att göra omvägen ännu värre?
    Citat Ursprungligen postat av Anders_W Visa inlägg
    Tågen Stockholm - Falun gick via Bergslagspendeln (Halstahammar - Ängelsberg), så det är mycket troligt.
    TiB-tåget går endast M-F enligt tab 50. Tåget närmast i tabellen, 47 blev igår 347 från Krylbo. Det gjorde inte uppehåll på Ängelsbergs bruk.

Avställd
    Medlem
    mar 2018

Den här dagen tågspanade jag i Borlänge och på hemväg missade jag det här tåget i Stora Tuna. Såg bara bakänden på långt håll. Och så dyker det upp här. Underliga äro Herrens vägar.

1. Klass Jan Ls avatar
    Medlem
    nov 2017

Citat Ursprungligen postat av Fryksdalingen Visa inlägg
    Den här dagen tågspanade jag i Borlänge och på hemväg missade jag det här tåget i Stora Tuna. Såg bara bakänden på långt håll. Och så dyker det upp här. Underliga äro Herrens vägar.
    Eller mina...

Det är resan som är målet. Hemstation Sst.

Avställd
    Medlem
    mar 2018

Eller mina...

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •