Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Hur skadad är jag på en skala?

Moderator Ola Zackrissons avatar
    Medlem
    mar 2018

Hur skadad är jag på en skala?

Natten mellan söndag och måndag reste jag med tåg 2 Malmö-Stockholm. Jag har alltså ännu inte fått adekvat behandling för mitt sovvagnsberoende.

Råkade vara vaken vid Åby och anade oråd vid passage av växlarna. Utan att titta ut kände jag att vi var på väg mot Nyköping. 2 ska normalt gå via Katrineholm och 1 via Nyköping. Konsulterade min gps och visst, vi närmade oss Getå.

Ankom trots omledning Cst före tidtabell. Två timmar Norrköping-Stockholm utan uppehåll är inga problem och det gungar härligt på den banan.

Skickade sms till min fru och rapporterade detta ca 04.30 men hon sov. Ja, hon är i huvudsak en normal människa.

Så här långt vägrar jag behandling. Med andra ord en typisk missbrukare.

Någon här som förstår mig?

PS det klev på ca 5 pax i Norrköping med avgångstid 04.03. Jo, jag råkade titta ut då.

Senast redigerat av Ola Zackrisson den 2018-09-05 klockan 19:51:30.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Sv: Hur skadad är jag på en skala?

2:an går normalt via Nyköping denna tidtabell.
    Det är dock i mitt tycke lite för snäv körplan Åby-Cst, det är bättre på sydgång.
    (Han som körde)

Moderator Ola Zackrissons avatar
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Lokf Visa inlägg
    2:an går normalt via Nyköping denna tidtabell.
    Det är dock i mitt tycke lite för snäv körplan Åby-Cst, det är bättre på sydgång.
    (Han som körde)
    Du körde som en dröm. Det kändes knappt när vi stannade och startade. Vad hände innan Norrköping? Trist att ni missade 20 minuter av rasten. Tappert att ni ändå startade på tid.

Moderator / Sekr SJK Mattias Janssons avatar
    Medlem
    sep 2017

Citat Ursprungligen postat av Ola Zackrisson Visa inlägg
    Natten mellan söndag och måndag reste jag med tåg 2 Malmö-Stockholm. Jag har alltså ännu inte fått adekvat behandling för mitt sovvagnsberoende.

Råkade vara vaken vid Åby och anade oråd vid passage av växlarna. Utan att titta ut kände jag att vi var på väg mot Nyköping. 2 ska normalt gå via Katrineholm och 1 via Nyköping. Konsulterade min gps och visst, vi närmade oss Getå.

Ankom trots omledning Cst före tidtabell. Två timmar Norrköping-Stockholm utan uppehåll är inga problem och det gungar härligt på den banan.

Skickade sms till min fru och rapporterade detta ca 04.30 men hon sov. Ja, hon är i huvudsak en normal människa.

Så här långt vägrar jag behandling. Med andra ord en typisk missbrukare.

Någon här som förstår mig?

PS det klev på ca 5 pax i Norrköping med avgångstid 04.03. Jo, jag råkade titta ut då.
    Det där är den sortens skador som jag definitivt anser bör lämnas obehandlade.

Och om du nu till äventyrs skulle vara en missbrukare så är du en missbrukare med sjukdomsinsikt. Som det så eminent formulerats av gruppen Torsson: "Hon var en tung missbrukare, annars var det inget fel."

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Trasig växel i Mjölby och enkelspårsdrift Lindekullen-Mjölby.
    Fick stå och invänta 1-an i Lindekullen och gå mot stopp samt kontrollera växlar i Mjölby.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •