Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Västra Bodarne

Passagerare Simon Bs avatar
    Medlem
    mar 2018

Västra Bodarne

Den första söndagskvällen efter höstens inträde bjöd på skogspromenad från Alingsås till Västra Bodarne, och några bilder i det allra sista kvällsljuset.

Ett X2000 från Stockholm mot Göteborg

Ett pendeltåg från Alingsås till Göteborg ankommer Västra Bodarne

Förbipasserande västgående västtåg

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Sv: Västra Bodarne

Förbipasserande västgående västtåg[/QUOTE]

Roligt med fina bilder från Västra Bodarne.
    Men jag vill mena att denna bilden visar ett ostgående tåg, på väg mot Alingsås.
    Fd Postverkets gula lilla byggnad ligger på norra (nordvästra) sidan om banan. I bildens vänsterkant ser man gaveln på Nygrens affär. Affären lades ner i slutet på 1970-talet.
    Till vänster utanför bilden låg stationshuset. Huset och den lilla bangården revs på våren 1967.
    Apropå dagens datum kan meddelas att man en dag i augusti 1967 arrangerade högertrafikövningskörning på den stora grusplan som plötsligt fanns att tillgå.

Hälsar Ingvar, född och uppvuxen på platsen

Passagerare Simon Bs avatar
    Medlem
    mar 2018

Sv: Västra Bodarne

Citat Ursprungligen postat av Dan Ingvar Visa inlägg

Roligt med fina bilder från Västra Bodarne.
    Men jag vill mena att denna bilden visar ett ostgående tåg, på väg mot Alingsås.
    Fd Postverkets gula lilla byggnad ligger på norra (nordvästra) sidan om banan. I bildens vänsterkant ser man gaveln på Nygrens affär. Affären lades ner i slutet på 1970-talet.
    Till vänster utanför bilden låg stationshuset. Huset och den lilla bangården revs på våren 1967.
    Apropå dagens datum kan meddelas att man en dag i augusti 1967 arrangerade högertrafikövningskörning på den stora grusplan som plötsligt fanns att tillgå.

Hälsar Ingvar, född och uppvuxen på platsen
    Ja, du har förstås helt rätt. Det var jag som snurrade ihop vädersträcken i huvudet.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •