Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Tidningen Tåg

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
    Passagerare Brinkens avatar
    Medlem
    mar 2018

Tidningen Tåg

Hej!

Jag undrar om det finns något sätt att få tag i/köpa tidigare år´s av tidningen TÅG, vill försöka bygga upp en stor samling av tidningen.

En 50+ tågnörd från Hallstahammar

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Sv: Tidningen Tåg

Då och då går det att överta kompletta samlingar från folk som flyttar, gifter sig, dör etc. I bästa fall kan du få ett gäng kompletta årgångar gratis!

1. Klass
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Brinken Visa inlägg
    Hej!

Jag undrar om det finns något sätt att få tag i/köpa tidigare år´s av tidningen TÅG, vill försöka bygga upp en stor samling av tidningen.
    Tidigare hade SJK en funktion som sålde äldre ex av Tåg men den tycks ha försvunnit.
    Men nu har du ju annonserat om saken i det här forumet så kanske någon här hör av sig till dig, det finns många medlemmar som kan avyttra vad de samlat på sog. Lyckas inte det så kanske en liten annons i Tåg under köpes-säljes ge något ?

Passagerare Brinkens avatar
    Medlem
    mar 2018

En annan fråga i detta ämne, hur länge har tidningen TÅG funnits? Hur många olika nr finns det? Om man vill få försöka sig på att få sig en så gott som en komplett samling.

En 50+ tågnörd från Hallstahammar

1. Klass
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Brinken Visa inlägg
    En annan fråga i detta ämne, hur länge har tidningen TÅG funnits? Hur många olika nr finns det? Om man vill få försöka sig på att få sig en så gott som en komplett samling.
    Från 1966. Detta första år utkom ett enda nummer utkommit men från 1967 har det varit 10 utgåvorom året komplettetat med två extranummer. , så det går ju att räkna på. På senare tid har det varit två dubbelnummet om året så tidningen har numrerats 1-12 men det blir bara 10 tidningar. Före Tåg kom det ett enklare medlemsblad till medlemmarna . De första årgångarna har liten upplaga eftersom det var mycket färre medlemmar så de är eftertraktade . Av något intresse kan kanske även vara att tidigare skrevs TÅG så, med versaler, men numera heter den Tåg med versal och gemener.

1. Klass /jess avatar
    Medlem
    mar 2018

Jag ska flytta inom kort och då hade jag inte tänkt att tidningen Tåg skulle få följa med. Jag har varit medlem sedan 1969 ... Det är bara att komma och hämta.

1. Klass
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av /jes Visa inlägg
    Jag ska flytta inom kort och då hade jag inte tänkt att tidningen Tåg skulle få följa med. Jag har varit medlem sedan 1969 ... Det är bara att komma och hämta.
    Bra tänkt, och något att tänka på för andra som flyttar, gallrar i samlingarna eller så dyker samlingar upp på annat sätt.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Själv har jag scannat in massor med järnvägsböcker och sjöfarts litteratur. Scannar också in de flesta av facktidningarna jag prenumererar på. Har dock inte kommit fram till SJK tidningen som under några år varit lite tråkig "men ser ut att vara på bättringsvägen!".
    Tycker att det är synd att förlag som inte längre har kvar böcker och tidningar efterlyser inscannade ex och ger ut dessa på dvd skivor. När jag träffar folk har jag ofta träffat på folk som också scannar in sina böcker och tidskrifter.
    Fördelen med att skanna in böcker och tidskrifter är att man kan förstora bilderna på skärmen vilket gör att bilderna blir trevligare att titta på om man som jag har en 28 tums skärm.
    Orsaken till att jag scannar in så mycket är att det blir smidigare att flytta från ett stort hus och bara slänga allt i pappersväg och bara ta med sig datorn till pensionärshemmet.

Passagerare Otto Nyholms avatar
    Medlem
    maj 2018

Är intresserad med exemplar av böcker och tidningar om Bergslagernas Järnvägar, Bohusbanan, Älvsborgsbanan och Lysekilsbanan eftersom jag bor nära dessa linjer

1. Klass
    Medlem
    nov 2017

Citat Ursprungligen postat av Waxholm - Rindö järnväg. Visa inlägg
    Själv har jag scannat in massor med järnvägsböcker och sjöfarts litteratur. Scannar också in de flesta av facktidningarna jag prenumererar på. Har dock inte kommit fram till SJK tidningen som under några år varit lite tråkig "men ser ut att vara på bättringsvägen!".
    Tycker att det är synd att förlag som inte längre har kvar böcker och tidningar efterlyser inscannade ex och ger ut dessa på dvd skivor. När jag träffar folk har jag ofta träffat på folk som också scannar in sina böcker och tidskrifter.
    Fördelen med att skanna in böcker och tidskrifter är att man kan förstora bilderna på skärmen vilket gör att bilderna blir trevligare att titta på om man som jag har en 28 tums skärm.
    Orsaken till att jag scannar in så mycket är att det blir smidigare att flytta från ett stort hus och bara slänga allt i pappersväg och bara ta med sig datorn till pensionärshemmet.
    Annars finns det ju fördelar med en bookbook, se denna video (länk) som jag tycker om.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •