Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Lastningsställen efter linjen ?

1. Klass Johan Siiraks avatar
    Medlem
    mar 2018

Lastningsställen efter linjen ?

Vilka linjeplatser (lp) i Trafikverkets anläggning har idag godsutbyte ... och som ligger utefter linjen.
    Förekommande sidospår (som används för lastningen) ska alltså också förvaltas av Trafikverket.

Efter linjen Alvhem-Lilla Edet ligger Lödöse (Löö). Sidospåret har godsutbyte någon gång i veckan.
    Slutpunkten Lilla Edet är också linjeplats men uppfyller inte kraven på min fråga då den ligger i slutet av linjen.
    Brännogård (4 dgr/v) är en annan plats jag känner till. Hörle trafikeras väl inte längre.
    Båramo är också en linjeplats men där är kommunen infrastrukturförvaltare för lastningsspåren. Båramo platsar således inte som svar på min fråga.

1. Klass
    Medlem
    feb 2018

Sv: Lastningsställen efter linjen ?

Citat Ursprungligen postat av Johan Siirak Visa inlägg
    Vilka linjeplatser (lp) i Trafikverkets anläggning har idag godsutbyte ... och som ligger utefter linjen.
    Förekommande sidospår (som används för lastningen) ska alltså också förvaltas av Trafikverket.

Efter linjen Alvhem-Lilla Edet ligger Lödöse (Löö). Sidospåret har godsutbyte någon gång i veckan.
    Slutpunkten Lilla Edet är också linjeplats men uppfyller inte kraven på min fråga då den ligger i slutet av linjen.
    Brännogård (4 dgr/v) är en annan plats jag känner till. Hörle trafikeras väl inte längre.
    Båramo är också en linjeplats men där är kommunen infrastrukturförvaltare för lastningsspåren. Båramo platsar således inte som svar på min fråga.
    Sidospåret i Lödöse är Lilla Edets kommun infrastrukturförvaltare för.

De fall som uppfyller din definition finns nog inte, det går på sin höjd att hitta sidospår där inte lastning förekommer ("ba-stick").

1. Klass Johan Siiraks avatar
    Medlem
    mar 2018

Hmmm ? Jag hittar inte Lilla Edets kommun i"Järnvägsnätsbeskrivningar från svenska infrastrukturförvaltare" som finns på Trafikverkets hemsida. Hur är det med detta?

https://www.trafikverket.se/for-dig-...turforvaltare/

1. Klass
    Medlem
    feb 2018

Citat Ursprungligen postat av Johan Siirak Visa inlägg
    Hmmm ? Jag hittar inte Lilla Edets kommun i"Järnvägsnätsbeskrivningar från svenska infrastrukturförvaltare" som finns på Trafikverkets hemsida. Hur är det med detta?

https://www.trafikverket.se/for-dig-...turforvaltare/
    "Infrastrukturförvaltarna för dessa nät kan välja att presentera sina järnvägsnätsbeskrivningar på denna sida."

Det är väl helt enkelt så att de valt bort den möjligheten.

Passagerare Simon Bs avatar
    Medlem
    mar 2018

Båramo och Hörle är väl på gång att bli driftplatser, om så inte redan har skett?

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Kvillsfors? Är förvisso slutet på "linjen" rent formellt men då den i praktiken fortsätter långt, långt i form av sidospår, så kanske den kvalar in.

Blyberg, Lomsmyren?

Hur ser du på ständigt obevakade driftplatser, som i praktiken fungerar nästan ungefär likadant som linjeplatser?

1. Klass
    Medlem
    feb 2018

Citat Ursprungligen postat av JDS Visa inlägg
    Kvillsfors? Är förvisso slutet på "linjen" rent formellt men då den i praktiken fortsätter långt, långt i form av sidospår, så kanske den kvalar in.

Blyberg, Lomsmyren?

Hur ser du på ständigt obevakade driftplatser, som i praktiken fungerar nästan ungefär likadant som linjeplatser?
    Jag får nog korrigera mitt tidigare uttalande. Inom system S förekommer det sådana platser som efterfrågas.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •