Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: T19 delvis sökbar på sj.se

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

T19 delvis sökbar på sj.se

Hej!
    Trots att T19 ännu inte är fastställd upptäckte jag att det nu går att söka upp preliminära tider för SJ:s snabbtåg, regional- och IC-tåg på sj.se. Dessutom verkar även TiB:s tåg vara sökbara.

/Limpan

Senast redigerat av Limpan den 2018-08-30 klockan 11:07:02.

1. Klass Hans Bromans avatar
    Medlem
    nov 2017

Sv: T19 delvis sökbar på sj.se - om snabbtåg Stockholm - Köpenhamn

Citat Ursprungligen postat av Limpan Visa inlägg
    Hej!
    Trots att T19 ännu inte är fastställd upptäckte jag att det nu går att söka upp preliminära tider för SJ:s snabbtåg, regional- och IC-tåg på sj.se. Dessutom verkar även TiB:s tåg vara sökbara.

/Limpan
    Jag tog mig en titt på snabbtågen M-F-dagar Stockholm - Köpenhamn. Tydligen är det tänkt att snabbtåg ska avgå från Stockholm C 6.25, 7.22, 8.25, 10.25, 12.25, 14.25 och 16.25, vilket innebär förändringar mot nuläget. Av dessa tåg är 7.22 det enda som stannar på Södertälje Syd. Ankomsttiderna till København H blir på minuttalen .32, att jämföra med nuvarande .20.

Ifall DSB kommer att köra tåg vidare mot Hamburg enligt samma tidtabell som i dag, så blir de nuvarande korta bytena i Köpenhamn omöjliga. Och det är väl trots allt lika bra det, med tanke på att det har varit rätt stor risk att bytet skulle spricka, om inte annat genom att vid störningar snabbtåget av omloppsskäl har måst vändas i Malmö i stället för Köpenhamn.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

...och nu är även nattågen sökbara. Ser spännande ut med det nya upplägget på Jämtland och övre Norrland.

/Limpan

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Och nu när biljetterna är släppta så är det tråkigt med ett påtvingat byte i Gävle (eller nån annanstans) om man vill åka med nattåg 94 till Abisko Östra. Från Stockholm föreslås att man tar ett snabbtåg för att komma ifatt nattåget. Väljer man Abisko turiststation får man chans att välja direkttåg.
    Exempelsökning Abisko Östra
    Exempelsökning Abisko turiststation

1. Klass
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av anders5 Visa inlägg
    Och nu när biljetterna är släppta så är det tråkigt med ett påtvingat byte i Gävle (eller nån annanstans) om man vill åka med nattåg 94 till Abisko Östra. Från Stockholm föreslås att man tar ett snabbtåg för att komma ifatt nattåget. Väljer man Abisko turiststation får man chans att välja direkttåg.
    Exempelsökning Abisko Östra
    Exempelsökning Abisko turiststation
    Kryssa i "Dölj SJ snabbtåg".

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Curt Olof Bodman Visa inlägg
    Kryssa i "Dölj SJ snabbtåg".
    Tack för tipset. Men då är det ju inget "filter" utan en ny sökning alltså, något missvisande.

1. Klass
    Medlem
    nov 2017

Citat Ursprungligen postat av anders5 Visa inlägg
    Tack för tipset. Men då är det ju inget "filter" utan en ny sökning alltså, något missvisande.
    Jag tror att flera av de saker man kan "filtrera" innebär att nya förbindelser kan dyka upp, och jag undrar om det inte varje gång man filtrerar det görs en ny sökning med nya villkor.
    Så missvisande för den insatte, men kanske bra för ovana.

1. Klass
    Medlem
    feb 2018

Citat Ursprungligen postat av Ulf Broman Visa inlägg
    Jag tror att flera av de saker man kan "filtrera" innebär att nya förbindelser kan dyka upp, och jag undrar om det inte varje gång man filtrerar det görs en ny sökning med nya villkor.
    Så missvisande för den insatte, men kanske bra för ovana.
    Självklart! Om det istället hade varit så att filtret enbart hade inneburit bortfiltrering kunde man lätt komma i situationen att sökningen exempelvis ger enbart X2000-förbindelser varefter bortfiltreringen ger som resultat att inga förbindelser återstår. Egentligen borde "filtret" hellre betecknats "sök förbindelser som inte innehåller SJ Snabbtåg", för det är ju precis det som sker.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •