Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Needles and Pins

Passagerare
    Medlem
    aug 2018

Needles and Pins

Needles, California, den 16 november 2017. Ett 30-tal lok finns på stationsområdet och väntar.

Senast redigerat av Mr G den 2018-08-29 klockan 21:29:29.

Passagerare Arnes avatar
    Medlem
    mar 2018

Sv: Needles and Pins – lok- och musiknostalgi

Citat Ursprungligen postat av Mr G Visa inlägg

Needles, California, den 16 november 2017. Ett 30-tal lok finns på stationsområdet och väntar.
    Fina bilder som vanligt; tack för dem!

PS. Rocksången 'Needles and Pins' är ju bekant – åtminstone för oss som var med på 60-talet – och den spelades in av ett antal kända artister. Bra så alltså! Men vad tänkte du egentligen på när du besökte lokstationen i orten Needles, Kalifornien, US of A eftersom du sedan valde ett känt sångnamn som rubrik på denna intressanta lokbild? Är det något särskilt i bilden som fick dig att minnas sången Needles and Pins?!

undrar Arne som minns mitt 60-tal med lätt nostalgi!

PPS. Länk till The Searchers version av Needles And Pins på YouTube:

https://youtu.be/X3aLTl1pa9c

OBS! Sången börjar strax efter reklamen!

/Arne, en Kungsholmsbos syn på den moderna järnvägens sanna ansikte.

Passagerare
    Medlem
    aug 2018

Sv: Needles and Pins – lok- och musiknostalgi

Citat Ursprungligen postat av Arne Visa inlägg
    Fina bilder som vanligt; tack för dem!

PS. Rocksången 'Needles and Pins' är ju bekant – åtminstone för oss som var med på 60-talet – och den spelades in av ett antal kända artister. Bra så alltså! Men vad tänkte du egentligen på när du besökte lokstationen i orten Needles, Kalifornien, US of A eftersom du sedan valde ett känt sångnamn som rubrik på denna intressanta lokbild? Är det något särskilt i bilden som fick dig att minnas sången Needles and Pins?!

undrar Arne som minns mitt 60-tal med lätt nostalgi!

PPS. Länk till The Searchers version av Needles And Pins på YouTube:

https://youtu.be/X3aLTl1pa9c

OBS! Sången börjar strax efter reklamen!
    När jag har kört omkring i västra USA poppar det upp sånger i mitt huvud många gånger om dagen med anknytning till de platser som passeras. Needles ligger längs gamla Route 66 så bara det gör ju att man har musiken med sig. Nu blev det väl lite krystat den här gången, men det bjuder jag på. Eftersom Needles ligger i San Bernadino county hade jag kunnat valt en annan känd sång i rubriken, men det får jag spara till en annan gång. Och när det gäller Needles And Pins med the Searchers kan jag bjuda på en egen inspelning som jag gjorde tidigare i år under en annan av mina resor.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •