Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Dagens rivning

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Dagens rivning

Ordinarie trafik på VSB inkluderar riven kontaktledning och evakuering enligt GP

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Sv: Dagens rivning

Evakueringen är nu avslutad och det rullar igen.

/Magnus

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Sv: Dagens rivning

Drabbade tåg ser ut att vara 505 och 407(80807). De lämnade Flen, men nådde inte Sköldinge. Övriga tåg försenade, men har tagit sig fram.
    http://jvgfoto.se/trafikinfo/tpl/?tpl=Fle&nr=80807
    Är felet således närmast söder om Flen? Har det inte hänt lite ofta på senare tid i trakterna av Flen?

Passagerare Arnes avatar
    Medlem
    mar 2018

Sv: Dagens rivning – hårt slitage just vid Flen eller slumpens skördar‽

Citat Ursprungligen postat av Ville Visa inlägg
    Drabbade tåg ser ut att vara 505 och 407(80807). De lämnade Flen, men nådde inte Sköldinge. Övriga tåg försenade, men har tagit sig fram.
    http://jvgfoto.se/trafikinfo/tpl/?tpl=Fle&nr=80807
    Är felet således närmast söder om Flen? Har det inte hänt lite ofta på senare tid i trakterna av Flen?
    Precis min tanke också när jag läste om dagens kontaktledningsrivning. Kan det bero på för hög trafikintensitet (läs: hårt slitage) på den aktuella sträckan och/eller felaktig/otillräcklig lagning av kontaktledningen vid de tidigare tillfällena? Eller är det helt enkelt bara slumpen som varit framme igen?

Senast redigerat av Arne den 2018-08-29 klockan 21:34:42.
    /Arne, en Kungsholmsbos syn på den moderna järnvägens sanna ansikte.

Passagerare Leif Ds avatar
    Medlem
    mar 2018

Eftersom jag körde förbi för en stund sen... 407 rev vid nollsektionen i Sköldinge och hamnade på bangården i Sköldinge där det evakuerades till 445. 505 stannade vid infarten till Sköldinge, där det evakuerades till 545. Förseningar på 10-60 min ungefär. 5xx-tåg som inte redan passerat möjlighet att köra via Nyköping, omleds.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Leif D Visa inlägg
    Eftersom jag körde förbi för en stund sen... 407 rev vid nollsektionen i Sköldinge och hamnade på bangården i Sköldinge där det evakuerades till 445. 505 stannade vid infarten till Sköldinge, där det evakuerades till 545. Förseningar på 10-60 min ungefär. 5xx-tåg som inte redan passerat möjlighet att köra via Nyköping, omleds.
    Nog var det väl 505 som stod i Sköldinge? Vi fick spänningslöst precis vid utfarten i Flen, och rullade till infarten i Sköldinge. Efter kanske 15 minuter var det spänning igen, och när vi åkt ett par hundra meter blev det åter stopp eftersom vi körde in i en nedriven kontaktledning.

Passagerare Leif Ds avatar
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Lennart Fransson Visa inlägg
    Nog var det väl 505 som stod i Sköldinge? Vi fick spänningslöst precis vid utfarten i Flen, och rullade till infarten i Sköldinge. Efter kanske 15 minuter var det spänning igen, och när vi åkt ett par hundra meter blev det åter stopp eftersom vi körde in i en nedriven kontaktledning.
    Kan bara gå på vad jag själv såg i mörkret och vad som stod i de meddelanden som gick ut.
    Du får ta de som det är...
    F.ö. stod ju båda tågsätten i Sköldinge, med typ 100-200 meter mellan.

Senast redigerat av Leif D den 2018-08-30 klockan 08:53:17. Anledning: Komplettering

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Lennart Fransson Visa inlägg

Låter som en brusten bärlina. Igen. Spänningen kan läggas på - hos eldriften ser det okej ut - tågen får kör. Otur att inte föraren såg nedhänget.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •