Resultat 1 till 11 av 11

Ämne: Andra tisdagsbilden

1. Klass Hans Bromans avatar
    Medlem
    nov 2017

Andra tisdagsbilden

Åter en vanlig fråga så här dags på tisdagskvällar: Var?

Sv: Andra tisdagsbilden

Kalmar

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Kalmar

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

malmö ?

1. Klass
    Medlem
    mar 2018

Kalmar C

Medlem
    nov 2017

Sv: Andra tisdagsbilden - rätt svar

Citat Ursprungligen postat av Anders.o93 Visa inlägg
    Kalmar
    Visst är det Kalmar C, som ju är säckstation vad beträffar persontrafiken. Bilden är från den 15 april 2016. Jonas Strömblad var också snabb, och får poäng han också.

Senast redigerat av Hans Broman den 2018-08-28 klockan 19:21:50. Anledning: Kompletterat rubriken

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Hans Broman Visa inlägg
    Visst är det Kalmar C, som ju är säckstation vad beträffar persontrafiken. Bilden är från den 15 april 2016. Jonas Strömblad var också snabb, och får poäng han också.
    Du har missat lite med suddandet, det står tydligt Nybro i vänster bildkant. Därifrån är det nära till Kalmar.

Senast redigerat av Åke K den 2018-08-28 klockan 19:19:59.

Medlem
    nov 2017

Citat Ursprungligen postat av Åke K Visa inlägg
    Du har missat lite med suddandet, det står tydligt Nybro i vänster bildkant. Därifrån är det nära till Kalmar.
    Tänkte inte på det... Men det var ändå inte så många som svarade snabbt.

1. Klass
    Medlem
    feb 2018

Citat Ursprungligen postat av Hans Broman Visa inlägg
    Eftersom jag inte deltar i gissandet tar jag mig friheten att undra varför det i större städer är poänggivande att ange stationens hela namn, men inte här, eller annorlunda uttryckt: Borde inte Hans Persson förtjäna en poäng?

För övrigt är stationen ganska säckig även avseende godstrafiken, även om det historiskt har funnits trafikerade spår både till Ölandskajen och Tjärhovet, det förstnämnda tidvis även med persontrafik.

Medlem
    nov 2017

Citat Ursprungligen postat av Göran Kannerby Visa inlägg
    Eftersom jag inte deltar i gissandet tar jag mig friheten att undra varför det i större städer är poänggivande att ange stationens hela namn, men inte här, eller annorlunda uttryckt: Borde inte Hans Persson förtjäna en poäng?

För övrigt är stationen ganska säckig även avseende godstrafiken, även om det historiskt har funnits trafikerade spår både till Ölandskajen och Tjärhovet, det förstnämnda tidvis även med persontrafik.
    Man kan väl tänka på olika sätt, men så här tänker jag: Ibland frågar jag uttryckligen efter namnet på en station/driftplats eller på en trafikplats, och då brukar jag inte bli nöjd med annat än fullständiga namnet. Oftare frågar jag i stället "Var?", och då finns det ibland flera svarssätt som jag kan godta. Den här gången hade jag frågat "Var?", och då blev Anders.o93:s svar korrekt. Jonas Strömblads svar kom högst tio sekunder efter Anders svar, men Hans Perssons i och för sig utmärkta svar kom senare.

Senast redigerat av Hans Broman den 2018-08-28 klockan 19:30:29.

Citat Ursprungligen postat av Göran Kannerby Visa inlägg

Nu är det inte jag som bestämmer reglerna, nöjer mig med att delta. Men Hans frågar Var? och då är väl Kalmar ett svar på den frågan. Ibland händer det ju att han ställer en mer specifik fråga, och då gäller det att även ha med övriga bokstäver för att få poäng.

EDIT:Hans han svara själv.

Senast redigerat av Anders.o93 den 2018-08-28 klockan 19:30:08.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •