Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Trafik Östersund - Storlien

Passagerare 1524s avatar
    Medlem
    mar 2018

Trafik Östersund - Storlien

Idag kom beskedet som kanske varit känt en längre tid: att trafik upphandlas med SJ angående nattåg Stockholm - Duved.
    Men var finns forsättningen?
    Har på flera datum i höst försökt hitta länstrafik Östersund - Duved - Storlien, men hittar bara buss och taxi.
    Däremot finns som vanligt 2 dagliga förbindelser Storlien - Trondheim på den norska sidan.

Huruhermed?

1. Klass
    Medlem
    apr 2018

Sv: Trafik Östersund - Storlien

Titta här: https://tagtidtabeller.resrobot.se/
    Tabell 42.

1. Klass
    Medlem
    nov 2017

Citat Ursprungligen postat av 1524 Visa inlägg
    Idag kom beskedet som kanske varit känt en längre tid: att trafik upphandlas med SJ angående nattåg Stockholm - Duved.
    Men var finns forsättningen?
    Har på flera datum i höst försökt hitta länstrafik Östersund - Duved - Storlien, men hittar bara buss och taxi.
    Däremot finns som vanligt 2 dagliga förbindelser Storlien - Trondheim på den norska sidan.

Huruhermed?
    Jag provade på www.sj.se 19 september Östersund-Storlien, utan några filter, och då får jag upp 2 direktförbindelser, 7.23 och 16.32.
    På vilken sajt (eller var) sökte du, och vilket datum?

Passagerare 1524s avatar
    Medlem
    mar 2018

Nu har jag hittat rätt. Finns ju dessutom förbindelse till Storlien (Trondheim).
    Kängor på bums!

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av 1524 Visa inlägg
    Nu har jag hittat rätt. Finns ju dessutom förbindelse till Storlien (Trondheim).
    Kängor på bums!
    Dessutom har du Snälltåget kl 6.20 från Östersund torsdagar och söndagar hela vägen upp till Storlien under september.

Passagerare 1524s avatar
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Eklöf Visa inlägg
    Dessutom har du Snälltåget kl 6.20 från Östersund torsdagar och söndagar hela vägen upp till Storlien under september.
    Ja, även om man är brukare av SJ från Hufvudstaden kan man om nu tidtabellen hålls vissa dagar (on-sön tom 16 sept) kombinera med Snälltåget i Östersund.
    150 kr enkel väg och sannolikt bättre frukost än vad SJ nattåget har att erbjuda. Lär förstås åka på ett ombordtillägg på Snälltåget men det kan det väl vara värt för att få frukost på porslin.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •