Resultat 1 till 11 av 11

Ämne: Var finns tågtidningar att köpa i Mälardalen?

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Var finns tågtidningar att köpa i Mälardalen?

Jag bor i Eskilstuna. Där fanns tobaksbutiken Quicken, som sålde allehanda tågtidningar, exempelvis Eisenbahn-Kurier, Lok-Magazin, m fl.
    "Sålde" eftersom affären gått i konkurs och stängt. Vad gör jag nu? Finns det någon sådan butik i Västerås? Katrineholm?
    Pressbyrån på Centralstationen i Stockholm känner jag ju till, likaså den på Götgatan - men tänk om det finns någon litet närmare Et?
    Berra

Sv: Var finns tågtidningar att köpa i Mälardalen?

Det finns 2 Pressbyrån i Eskilstuna (enligt deras karta), om de säljer de nämnda tidningarna kan jag däremot inte svara på. Sen finns det 3 Pressbyrån i Västerås, de kanske har ett större utbud än i Eskilstuna. Annars finns ju internet, finns massvis med sidor, både svenska och engelska där man kan beställa hem tidningar. På pressbyråns sida kan du beställa hem de nämnda tidningarna.

Enligt SJKs hemsida ska Tåg gå att köpa på Tågcentralen (nån modelltågsbutik, alltså kan du köpa tåg, i dubbel bemärkelse, om tidningen säljs där )

//Joakim Wahlberg
    Alla mina bildberättelser finns samlade på jowahlen.se!

Passagerare
    Medlem
    feb 2018

Citat Ursprungligen postat av Bertil Bengtsson Visa inlägg
    Jag bor i Eskilstuna. Där fanns tobaksbutiken Quicken, som sålde allehanda tågtidningar, exempelvis Eisenbahn-Kurier, Lok-Magazin, m fl.
    "Sålde" eftersom affären gått i konkurs och stängt. Vad gör jag nu? Finns det någon sådan butik i Västerås? Katrineholm?
    Pressbyrån på Centralstationen i Stockholm känner jag ju till, likaså den på Götgatan - men tänk om det finns någon litet närmare Et?
    Berra
    Intressant fråga. Jag har inte själv någon relation till Eskilstuna, men eftersom jag bor i en stad av liknande storlek där det inte heller verkar finnas någon återförsäljare av andra järnvägstidningar än Tåg, efterlyser jag en förteckning över sådana återförsäljare i hela landet. Något för en entusiast att organisera?

1. Klass
    Medlem
    mar 2018

Intrerpress har en sökfunktion där du kan leta efter en återförsäljare för en specifik tidskrift utgående från postnummer.

tipsar
    Thomas K Ohlsson

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

I appen Readly finns det ett par stycken järnvägsrelaterade tidningar bl.a. Eisenbahn magazin, Lok magasin och Rail.

Passagerare Herrolssons avatar
    Medlem
    mar 2018

Ledsen, men jag hittar ingen av de titlarna. En annan tidning som Allt om hobby är inte uppdaterad sedan 30 december.

Ingeting är omöjligt, inte ens på järnvägen

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Herrolsson Visa inlägg
    Ledsen, men jag hittar ingen av de titlarna. En annan tidning som Allt om hobby är inte uppdaterad sedan 30 december.
    Readly support kan säkert hjälpa dig.

Passagerare
    Medlem
    nov 2017

Citat Ursprungligen postat av MrMarket Visa inlägg
    I appen Readly finns det ett par stycken järnvägsrelaterade tidningar bl.a. Eisenbahn magazin, Lok magasin och Rail.
    Citat Ursprungligen postat av Herrolsson Visa inlägg
    Citat Ursprungligen postat av MrMarket Visa inlägg
    Readly support kan säkert hjälpa dig.
    Deras webbsida verkar diskriminera på land när man söker. Hur är det med appen när man har abbonnemang, vilket jag inte har? Jag hittar bara de angivna tidningarna på webben om jag manuellt byter land via webbadressen.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Jag prenumererar på det jag vill ha varje månad. Det är ett antal tidningar. Sen finns det sådana som jag köper, om det är något intressant i dom, säg, Eisenbahn-Journals specialutgåvor. I Västerås finns köpcentret Erikslund, med en Pressbyrå, som har några få tidningar men just inte de jag efterlyser. På min förfrågan förklarade dom sig intresserade att ta hem fler tidningar - så ni/vi som bor i närheten av Västerås, kan väl passera förbi där och försöka entusiasmera Pressbyrån där!
    Berra

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Testa butiken på Vasagatan i Västerås "Inte den lilla vid busshålplatserna i backen" den som ligger tvärs över gatan där My Dentist har sin tandläkarmottagning. Tror att den butiken har största sortimentet men annars föredrar jag Pressbyrån i stora hallen på Stockholm C. Föredrar att prenumerera eftersom tidningarna i pressbyråns kiosker är så svindyra att två tidningar i kiosken kostar nästan lika mycket som att prenumerera i ett år. Är själv lite snål och har oftast inte tid att läsa alla tidningar som jag prenumererar på så jag scanar in mina tidningar och säljer tidningen till en kompis för halva prenumerationskostnaden.
    Någon som vet var tidningsbutiken som låg vid Wentzels butik på Regeringsgatan tagit vägen nu när man rivit halva gallerian?
    Har du kollat på nätet? det finns ibland gratisex att ladda ner från företag som säljer prenumerationer via nätet.
    Typ http://modelhttps://issuu.com/mr-hobbyist

Senast redigerat av Waxholm - Rindö järnväg. den 2018-08-29 klockan 17:34:07.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •