Maj 2016 blev det en färd som gick genom Västernorrland.
Då var det till planera raster och övernattningar. Det hade börjat grönska lite och första rasten blev i Nordmaling, sedan skulle det lossas Kalk i Trehörnssjö.
Kalken jag hade då, skulle gå till små reningsverk och reningingsverket i Trehörnsjö ligger alldeles vid station och då är fråga.
Kan ett reningsverk ligga bättre; Svar Knappast :)
Sedan var det en lossning längre söderut nedanför Örnsköldsvik alldeles vid E-4:an.
Därifrån passade bra att övernatta i Långsele eftersom jag skulle över till Norge via Östersund och Åre nästkommande dag.


Ett X-55 från Stockholm till Umeå i Nordmaling.



I Trehörnsjö kom Hectors SCA-tåg från Holmsund som går ner till Skövde tror jag.



Kvarleveror från en svunnen tid.



SbÖN mellan Trehörnsjö och Långvattnet.


Så hade det blivit kväll och lastbilen var parkerad frö natten i Långsele.
I Långsele fanns det mycket att se.
Tåg som stod och väntade på avgång pga banarbeten, äldre fordon och några lok som vilade sig för nästkommande uppdrag.



Långsele.


Ett tomt Ståltåg, ett tåg som ser ut gå ända upp till Haparanda i mitten och ett set timmervagnar som säkert skulle iväg nästa dag.



Stationshuset.



Triss.



Två Hector 142-lok som säkerligen skulle dra timmervagnarna.




Utfarten Norrut.


Först ut var tåget till Haparanda.



Sedan var det det Ståltågets som skulle avgå.



Kvällssolen på Hector loken.



Dags för nattvila.