Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Tåg 107

1. Klass
    Medlem
    mar 2018

Tåg 107

Reser just med ett rekorderligt snälltåg i form av IC 107 mellan Stockholm och Göteborg. Själv ska jag till Hallsberg. Många vagnar men med multipel Rc6 så rullar det fort. Nu står vi i Katrineholm en kvart och blir förbigågna av snabbtåget som har uppehåll enligt tidtabell vilket inte vårt tåg har!

Är det inte lite väl god marginal med 17 minuter ståtid och varför kan man inte bjuda Katrineholm på ett uppehåll?

PS Nu står vi i Vingåker och väntar 10 min på nästa förbigång. Tåget håller ändå sin tidtabell. DS

1. Klass
    Medlem
    nov 2017

Sv: Tåg 107

Citat Ursprungligen postat av Alex Visa inlägg
    Reser just med ett rekorderligt snälltåg i form av IC 107 mellan Stockholm och Göteborg. Själv ska jag till Hallsberg. Många vagnar men med multipel Rc6 så rullar det fort. Nu står vi i Katrineholm en kvart och blir förbigågna av snabbtåget som har uppehåll enligt tidtabell vilket inte vårt tåg har!

Är det inte lite väl god marginal med 17 minuter ståtid och varför kan man inte bjuda Katrineholm på ett uppehåll?

PS Nu står vi i Vingåker och väntar 10 min på nästa förbigång. Tåget håller ändå sin tidtabell. DS
    Om du tittar på t.ex. https://beta.railit.se/#/train/107/2018-08-24 så ser du att uppehållet skulle varit i Gnesta men uppenbarligen flyttades till Katrineholm för att tåg 437 som skulle kört om er i Gnesta var 5 minuter sent i Södertälje, medan ni var i rätt tid i Gnesta, så därför flyttade man mötet, och ni skulle egentligen bara haft genomfart genom Katrineholm.
    Så ser det i alla fall ut i tidtabellerna, sen kan det finnas andra skäl.

1. Klass Jan Ls avatar
    Medlem
    nov 2017

Citat Ursprungligen postat av Alex Visa inlägg

Kanske rent av detta tåg? Getingmidjan klockan 14.16...

Det är resan som är målet. Hemstation Sst.

Passagerare Bönans avatar
    Medlem
    nov 2017

Varför mult? Transport? Gott om lok?

TKL Fgc, Smj, Mra, Nora, S
    Fd. Blg

1. Klass
    Medlem
    nov 2017

Citat Ursprungligen postat av Jan L Visa inlägg
    Det måste det nog vara, IC 107 lämnade enligt Trv Stockholm C 14.15 och passerade Stockholm S 14.17, så din klocka verkar gå rätt.

1. Klass Jan Ls avatar
    Medlem
    nov 2017

Citat Ursprungligen postat av Ulf Broman Visa inlägg
    Det måste det nog vara, IC 107 lämnade enligt Trv Stockholm C 14.15 och passerade Stockholm S 14.17, så din klocka verkar gå rätt.
    Eller snarare klockan i kameran som säger 14.15.30

Det är resan som är målet. Hemstation Sst.

Passagerare Leif Ds avatar
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Bönan Visa inlägg
    Varför mult? Transport? Gott om lok?
    Något som går runt Göteborg behöver kanske komma till verkstad eller nått sånt.
    1415 går iväg mot Kalmar redan på lördag, medan 1377 som går bakom, går tillbaka i 108 på söndag, ensam som de ser ut just nu.

1. Klass
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Jan L Visa inlägg

Härligt Hovfotografen! Dessutom på en klassisk plats!

Jag sitter i andra vagnen vänd mor Riddarhuset annars hade jag kanske sett dig. Notera den fina röda restaurangvagnen som skymtar längre bak.

Jag tog några bilder i Hallsberg men då kan jag slänga dem för den här var mycket bättre!

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •