
Ursprungligen postat av
Anders_W
Jag sitter och tittar i linjeboken för Norrköpings DLO, men får inte ihop signal(punkts)placeringen i Bjärka Säby.
1. Det verkar vara fel på bangårdsskissen i avsnitt G. Sista signalpunkten ut åt Rimforsa-hållet heter där 35, men enligt linjebeskrivningen (avsnitt D) skall den heta L43. I linjebeskrivningen är 35 istället en mellansignalpunkt, som tåg mot både Rimforsa och Västervik måste passera. Någon sådan signalpunkt finns inte på skissen. Ligger den framför spetsen på den motordrivna skiljeväxeln? (Dessutom anges denna signalpunkt ligga på spår 1, men det verkar omöjligt eftersom skiljeväxeln ligger i spår 2, inte 1.)
2. Har man tagit bort alla kontrollsignaler i Bjärka Säby? Jag hade för mig att de användes för att skydda motorväxeln. (Och fanns det inte ytterligare en motorväxel, som styrde tåg spår 1 <-> Rimforsa ?)
Någon som vet? Eller har aktuella bilder?