Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Sida, vid sida [3 bilder]

Sida, vid sida [3 bilder]

På väg mot årets lilla utlandssemester kunde jag välja två nattåg till Malmö, och båda passade bra. Så det blev att prova det nya, Snälltågets nattåg till Malmö. Sedan blev det tåg till nästa banhall och vidare ut i Europa...

Snälltåget 193 254 med tåg 3939 med 9 vagnar i kroken, däribland krogen. En AB3 och en B1, och 6st BC2.

SJ's variant, inte direkt färre vagnar i det tåget, men orkade inte räkna, drogs dessutom av 2 lok dagen till ära.

Och efter byte i Malmö provades en ny variant av att ta sig ut i Europa, nämligen båt. Sträckan över Danmark har nu åkts så många gånger, så den har man börjat lessna på. Vart resan gick, får vi väl se nån annan gång

//Jocke

//Joakim Wahlberg
    Alla mina bildberättelser finns samlade på jowahlen.se!

Sv: Sida, vid sida [3 bilder]

Citat Ursprungligen postat av Joakim Wahlberg Visa inlägg
    Vart resan gick, får vi väl se nån annan gång

//Jocke
    Det ser vi fram emot
    Vi har ju sett lite smakprov, så man kan ju alltid gissa.

Citat Ursprungligen postat av Anders.o93 Visa inlägg
    Det ser vi fram emot
    Vi har ju sett lite smakprov, så man kan ju alltid gissa.
    Bara kul att höra! Blir ingen reseberättelse denna gången (tänkte jag), utan lite bilder då&då bara

//Joakim Wahlberg

1. Klass
    Medlem
    nov 2017

Citat Ursprungligen postat av Joakim Wahlberg Visa inlägg
    Bara kul att höra! Blir ingen reseberättelse denna gången (tänkte jag), utan lite bilder då&då bara
    Fast det har ju börjat bra, detta inlägg och det från Polen har många likheter med en bra reseberättelse.
    Jag tror att du hamnar i Rumänien.

Edit: Det kan vara lättare att hitta dina inlägg om du ändå lägger dem i forumet Reseberättelser, även om du tycker att varje avsnitt är separat.

Senast redigerat av Ulf Broman den 2018-08-24 klockan 20:44:30. Anledning: Tillägg

Citat Ursprungligen postat av Ulf Broman Visa inlägg
    Fast det har ju börjat bra, detta inlägg och det från Polen har många likheter med en bra reseberättelse.
    Jag tror att du hamnar i Rumänien.
    En bra gissning! Vi kom till Kiev på en onsdag, och kursvagnen till Bukarest (som tar ungefär 27 timmar(!!)) går på fredagar. Men vi tittade bara på vagnen, och tåget, och såg den avgå. Borde nästan vara den längsta tidsmässiga tågresan en svensk kan göra utan några byten och utan visum i Europa? Eller finns det något tåg som tar längre tid?

Citat Ursprungligen postat av Ulf Broman Visa inlägg
    Edit: Det kan vara lättare att hitta dina inlägg om du ändå lägger dem i forumet Reseberättelser, även om du tycker att varje avsnitt är separat.
    Vi får se hur jag gör

//Joakim Wahlberg

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •