Ja, nog måste tågparet 80/85 utnämnas till det, filosoferar Hasse Hagberg just på ingång till slutstationen Östersund C.
I rätt tid för övrigt.
Ja, nog måste tågparet 80/85 utnämnas till det, filosoferar Hasse Hagberg just på ingång till slutstationen Östersund C.
I rätt tid för övrigt.
Var det fd Blue-X? Således A11 respektive B11.
Nej, jag håller på Snälltåget med nya vagnparken. Sveriges snabbaste loktåg. Bra benutrymme osv. och tro mig Hasse, jag reser regelbundet med Snälltåget. Varmrätten serveras alltid på porslin, riktiga bestick, glas till ölen och porslinskopp till kaffet. Du hade nog otur. Kanske hade de fel på diskmaskinen?
För övrigt anser jag att Bistron på SJ Snabbtåg inte är en Bistro utan en kiosk. Är det bättre på SJ IC eller förnedras gästerna även där med att själva behöva micra ett plasttråg?
På Snälltåget har de dessutom inga problem med kassasystemet.
Snälltåget och Blå tåget är väl de hetaste kandidaterna som nu rullar. Annars tycker jag att Tågkompaniets sovvagnståg med Panoramavagnar hör hit också!
På den gamla goda tiden när elvorna gick på Dalabanan fanns mikron bakom disken och den trevliga personalen värmde naturligtvis maten och serverade den även vid bordet om jag hade satt mej. Men för det mesta stog jag kvar vid kassan så vi kunde diskutera Greiders senaste ledare i DD...
Hur det är nu vet jag inte, men jag har svårt att tro att man flyttat ut mikron.
minns
kamrat Ohlsson
Nattåg 91/92 med enhetlig grå färgsättning är fint. IC 107 som jag reste med häromdagen kan vara en uppstickare med restaurangvagn och allt.
Frågan är då om det finns någon annan kiosk med serveringstillstånd (får du gärna forska i, det är inte min sak att bevisa att sådan inte finns). Du nämner enbart ett av de krav som finns i alkohollagen, jag misstänker att exempelvis en korvkiosk skulle falla på andra förekommande krav. Långliga tider var det t o m svårt att få serveringstillstånd för en pizzeria.
Fast nu är det Olas sak att definiera kiosk, det var nämligen han som förde in den termen i denna tråd, men alldeles oavsett det utmanar jag dig på att hitta en kiosk med serveringstillstånd, förslagsvis baserat på att ordet "kiosk" ingår i namnet på rörelsen, eller vilken annan definition du skulle föredra.