Skulle det vara en gångbar tanke att utrop till passagerare i SJ snabbtåg skulle kunna ske uppkopplat och direkt från företagets trafikledning vid trafikstörningar?
Detta i stället för att ta vägen via en ombordare som i sin tur läser upp meddelandet på tåget.
Föreställer mig att kvalitén på utropen skulle kunna höjas och omborpersonalen skulle kunna avlastas i en redan stressande situation.
Att sitta på en central och dedikerad arbetsplats på en trafikledning med tillgång till all information borde kunna höja nivån på utropen och hur de uppfattas av kunden.
Information är ju inte alltid vad man säger utan hur man uppfattas. Information som går via mellanhänder har en tendens att bli lite förändrad.
Missförstå mig nu inte att jag tror att trafikledningen har det lugnt vid störningar men det är ändå här informationen i möjligaste mån finns samlad.
Tekniken att koppla upp sig mot enskilda fordon borde inte vara något större problem, men säkerligen kan det finnas andra invändningar.
Kommentarer från er som sliter för att göra det bästa för oss pax vid störningar?