Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Försäljning via Silverrail/Linkon/Resplus

Passagerare
    Medlem
    aug 2018

Försäljning via Silverrail/Linkon/Resplus

Vet någon om FlixBus kommer säljas via Silverrail/Linkon/Resplus på samma sätt som Swebus?

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Sv: Försäljning via Silverrail/Linkon/Resplus

Citat Ursprungligen postat av Per Karlsson Visa inlägg
    Vet någon om FlixBus kommer säljas via Silverrail/Linkon/Resplus på samma sätt som Swebus?
    Tydligen oklart
    I RESROBOT är vissa Flixbusslinjer inlagda tydligen sådana som fanns förut T EX LINJE 601 Uppsala-Göteborg och linje 32 Stockholm-Berlin men INTE nya Flixbuslinjer som t ex Uppsala - Kalmar som ska gå tre ggr per dag och ersätta swebus på sträckan

I resrobot köp resa finns INGA Flixbussar inlagda , Om man söker på köp resa Stockholm - Norrköping på "endast expressbuss" (genom att klicka bort alla andra alternativ) så får man upp netbusexpress , bus4you, Blåklintsbuss, Sönebuss men ingen Flixbuss

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Anders We Visa inlägg
    Tydligen oklart
    I RESROBOT är vissa Flixbusslinjer inlagda tydligen sådana som fanns förut T EX LINJE 601 Uppsala-Göteborg och linje 32 Stockholm-Berlin men INTE nya Flixbuslinjer som t ex Uppsala - Kalmar som ska gå tre ggr per dag och ersätta swebus på sträckan

I resrobot köp resa finns INGA Flixbussar inlagda , Om man söker på köp resa Stockholm - Norrköping på "endast expressbuss" (genom att klicka bort alla andra alternativ) så får man upp netbusexpress , bus4you, Blåklintsbuss, Sönebuss men ingen Flixbuss
    ovan gäller vid sökning 27 aug (när Swebus är ersatt av Flixbus)

1. Klass
    Medlem
    nov 2017

Citat Ursprungligen postat av Per Karlsson Visa inlägg
    Vet inte, men en kvalificerad gissning är Nej, och det grundas på följande:
    1. Det är tydligt hos Swebus att de byter system helt per 27/8. Om jag söker framresa 24/8 och hemresa 28/8 så får jag köpa framresan på Swebus sajt och tillbakaresan på Flixbus sajt, dvs två separata betalningar. Så, det skulle behövas en ny intregration från Silverrail.
    2. Flixbus-bussarna (dvs från 27/8) ligger inte inne i Silverrails tidtabeller, medan Swebus-bussarna (före 27/8) ligger inne säljbara.
    Skulle man tydligt haft avsikten att fortsätta sälja hade man nog försökt vara klar redan, det är ju bara 11 dagar kvar.

1. Klass
    Medlem
    nov 2017

Citat Ursprungligen postat av Ulf Broman Visa inlägg
    Vet inte, men en kvalificerad gissning är Nej, och det grundas på följande:
    1. Det är tydligt hos Swebus att de byter system helt per 27/8. Om jag söker framresa 24/8 och hemresa 28/8 så får jag köpa framresan på Swebus sajt och tillbakaresan på Flixbus sajt, dvs två separata betalningar. Så, det skulle behövas en ny intregration från Silverrail.
    2. Flixbus-bussarna (dvs från 27/8) ligger inte inne i Silverrails tidtabeller, medan Swebus-bussarna (före 27/8) ligger inne säljbara.
    Skulle man tydligt haft avsikten att fortsätta sälja hade man nog försökt vara klar redan, det är ju bara 11 dagar kvar.
    Mitt svar gäller närmsta tiden, men vad som kan hända på längre sikt har jag ingen aning om.

Passagerare
    Medlem
    feb 2018

FlixBus jobbar på att ansluta sig till detta på samma sätt som Swebus.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •