Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Lördagstrafik på smalspåret

Lördagstrafik på smalspåret

I lördags körde jag YP 873 två gånger Virserum-Åseda. Vädret var omväxlande, från tryckande värme till ösregn. Det var dock bra resande förutom sista returen från Åseda som gick tom. Jag hann också med sommarens kanske sista utomhusbad.

Här Hultanäs på förmiddagen. Det gavs tid att besöka den lokala antikhandeln. Sol och varmt.

Framme i Åseda och vänder.

Uppehåll i Triabo. Den första kraftiga regnskuren hade precis upphört.

Uppehåll i Hjortöström.

Andra gången i Åseda. Längre än såhär kommer man inte mot Växjö. Regn.

Inga tåg nalkas från Nässjö...

Fotostopp på km 118 på en plats som enligt kartan heter Kalmar.

Fotostopp på km 115.5.

Fotostopp på km 105. Regnet har upphört men nu var det nästan kallt.

Lindman

Lokförare och instruktionsförare på Krösatågen / VY Tåg
    http://lindman.dk

Passagerare Hellers avatar
    Medlem
    mar 2018

YBo5p/YP 873

Här kommer ytterligare ett par bilder på 873. Någon av dem har jag nog visat tidigare i gamla Postvagnen.

YP 873 har kommit till Klavreström i SMAB:s tåg 10981 den 9 augusti 1997. Den ska vända tillbaka mot Rottne i tåg 10980. Tågen var inställda Hultsfred-Klavreström-Hultsfred denna dag p.g.a. personalbrist, så vi fick också vända tillbaka...

Vut med YBo5p 873 och 884 gör uppehåll i Tuna den 12 februari 2004. Vid den tiden disponerades dessa vagnar av TJF för trafik på Smalspårsjärnvägen Hultsfred-Västervik.

Bildkvaliteten är som den är. Den övre bilden är tagen med en Konica Pop (så det är en scannad papperskopia). Den undre är tagen med en digitalkamera som var jättemodern 2004 - en sån där med 3,5-tumsdisketter.

Senast redigerat av Heller den 2018-08-14 klockan 09:54:11.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •