Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Trafikverket nekter å gi ut daglig graf

1. Klass
    Medlem
    mar 2018

Trafikverket nekter å gi ut daglig graf

Jeg sendte i går kveld en henvendelse til Trafikverket og bad om å få tilsendt et knippe daglig graf.

I dag morges lå svaret i innboxen.....

Tack för ditt mail. Det har blivit lite ändrade förutsättningar för att få ut en daglig graf.
    Dagliga grafer 2018
    Från och med 1 februari 2018 läggs daglig graf upp på ett nytt sätt på trafikverket.se. Detta på grund av att visst innehåll i graferna bedöms som skyddsvärd information.
    För att kunna se daglig graf i fortsättningen ansöker du om behörighet och loggar sedan in på "Min sida". Har du inte redan tillgång till detta finns information om hur du skaffar det nedan. Vi beklagar eventuella olägenheter detta medför.
    -----

For at få behørighet osv....

--
    Betyr dette at man nå har gått tilbake på opplegget med å gi ut grafer på forespørsel? Eller har jeg bare vært uheldig med hvilken saksbehandler som har fått min mail?

Jeg vil gjerne ta meg en tur til Malmbanen/Ofotbanen neste uke, og da er det greit å sjekke ut at jeg ikke ryker på planlagte avstenginger osv.

Noen som har mer kjennskap til hvorfor TRV nå igjen har endret på dette...?

1. Klass Johan Siiraks avatar
    Medlem
    mar 2018

Sv: Trafikverket nekter å gi ut daglig graf

Knepigt! Jag fick idag på eftermiddagen ut de grafer jag beställde slutet förra veckan. Skriv till trafikverket@trafikverket.se och fråga...

1. Klass
    Medlem
    feb 2018

Citat Ursprungligen postat av Ståle Ualand Visa inlägg
    Från och med 1 februari 2018 läggs daglig graf upp på ett nytt sätt på trafikverket.se. Detta på grund av att visst innehåll i graferna bedöms som skyddsvärd information.
    ...
    Jeg vil gjerne ta meg en tur til Malmbanen/Ofotbanen neste uke, og da er det greit å sjekke ut at jeg ikke ryker på planlagte avstenginger osv.

Noen som har mer kjennskap til hvorfor TRV nå igjen har endret på dette...?
    Det kanske är så enkelt att just Malmbanans grafer anses vara "skyddsvärd information"? I vilket fall skulle i meddelandet ingått en s k besvärshänvisning, dvs en anvisning om hur du kan överklaga beslutet att inte lämna ut informationen.

Passagerare
    Medlem
    nov 2017

Citat Ursprungligen postat av Göran Kannerby Visa inlägg
    Det kanske är så enkelt att just Malmbanans grafer anses vara "skyddsvärd information"? I vilket fall skulle i meddelandet ingått en s k besvärshänvisning, dvs en anvisning om hur du kan överklaga beslutet att inte lämna ut informationen.
    Det är klipp och klistra rakt av från Trafikverkets webb där de dagliga graferna tidigare låg.

Avställd
    Medlem
    maj 2018

Läs personligt PM

Passagerare
    Medlem
    feb 2018

Citat Ursprungligen postat av Göran Kannerby Visa inlägg
    Inte omöjligt. Jag besökte LKAB i lördags, mycket intressant, men man får inte fotografera något på LKABs område innan man kommit in till den speciella besöksgruvan.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •