Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 25

Ämne: Tåg 93 rejält sent

Passagerare
    Medlem
    feb 2018

Tåg 93 rejält sent

Har just vaknat ombord på tåg 93 och borde varit i södra Hälsingland men är istället utanför Umeå.
    Jag märkte av en kraftig inbromsning i natt följt av långt stillastående innan jag somnade om.

Det ut som vi ska inledas över Ånge (inställt Hudiksvall och Söderhamn pga banarbete).

Beräknad ankomsttid Stockholm C är 17.20.

Någon som vet vad som hänt?

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Sv: Tåg 93 rejält sent

Efter att ha varit runt en timme sent fram till Laduberg kom det in till Älvsbyn -186 min, och lämnade Älvsbyn -292 min. Som orsak anges ”djur”.
    /A

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Älgpåkörning mellan Laduberg-Älvsbyn med begäran om hjälplok som följd pga. skadad luftledning, sedan fastnade de på ett D-skydd (banarbete över en längre sträcka/flera arbetslag) som utfördes mellan Koler-Myrheden innan de fick rulla vidare.

Senast redigerat av JE den 2018-08-13 klockan 07:08:36.

Passagerare
    Medlem
    feb 2018

Citat Ursprungligen postat av ArneL Visa inlägg
    Efter att ha varit runt en timme sent fram till Laduberg kom det in till Älvsbyn -186 min, och lämnade Älvsbyn -292 min. Som orsak anges ”djur”.
    /A
    Citat Ursprungligen postat av JE Visa inlägg
    Älgpåkörning mellan Laduberg-Älvsbyn med begäran om hjälplok som följd pga. skadad luftledning, sedan fastnade de på ett D-skydd (banarbete över en längre sträcka/flera arbetslag) som utfördes mellan Koler-Myrheden innan de fick rulla vidare.
    Tack!
    Vid 8.00 var det väckning och personalen informerade om älgpåkörning och banarbete.

Sitter i Bistron och äter frukost.

Senast redigerat av Mattias C den 2018-08-13 klockan 08:01:59.

Passagerare
    Medlem
    feb 2018

Citat Ursprungligen postat av Mattias C Visa inlägg
    Tack!
    Vid 8.00 var det väckning och personalen informerade om älgpåkörning och banarbete.

Sitter i Bistron och äter frukost.
    Tur att jag åt ordentlig frukost. Nu är vi mellan Ånge och Ljusdal och allt ätbart är slut i Bistron (förutom några portioner Pasta Carbonara som ingen verkar vilja ha).

Hade en påse vildchips (rökt och torkat viktkött) som jag åt istället.

Passagerare
    Medlem
    feb 2018

Tur att jag åt ordentlig frukost. Nu är vi mellan Ånge och Ljusdal och allt ätbart är slut i Bistron (förutom några portioner Pasta Carbonara som ingen verkar vilja ha).

Hade en påse vildchips (rökt och torkat viktkött) som jag åt istället.
    I Gävle bytte personalen ut (De har verkligen fått slita) och man lastade på mängder med mat och delade ut så alla är mätta och nöjda.

Pratade med två damer som tyckte folk borde skriva insändare om hur bra SJ hanterar störningar istället för att klaga.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Ser att ni är i Järlebo med en timme kvar till Stockholm vilket gör ankomst cirka 17.50. Prognosen ni fick klockan 7 om ankomst 17.20 var ju inte så dålig.

3993 heter tåget här

Passagerare
    Medlem
    feb 2018

Citat Ursprungligen postat av Ville Visa inlägg
    Ser att ni är i Järlebo med en timme kvar till Stockholm vilket gör ankomst cirka 17.50. Prognosen ni fick klockan 7 om ankomst 17.20 var ju inte så dålig.

3993 heter tåget här
    Ja, det var absolut en bra prognos. Ska bli intressant att se hur jag kommer vidare till Lund dit jag har biljett. Det vi vet är att personal med nya biljetter väntar på plattformen på Stockholm C. Min gissning är nattåget såvida de inte håller 20545 så vi hinner med men det är inget jag förväntar mig.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Hur går det nu mer med resan?

1. Klass
    Medlem
    nov 2017

Citat Ursprungligen postat av Eric larsson Visa inlägg
    Hur går det nu mer med resan?
    Visserligen borde Mattias svara för sig, men hans tåg verkar ha anlänt 18.07 till Stockholm (enligt tidigare länk) och tåg 20545 hölls 8 minuter pga tågoperatörens prioritering till avgång 18.30 från Stockholm (enligt beta.railit.se), så han kanske slapp nattåget.

Passagerare
    Medlem
    feb 2018

Ja, det var absolut en bra prognos. Ska bli intressant att se hur jag kommer vidare till Lund dit jag har biljett. Det vi vet är att personal med nya biljetter väntar på plattformen på Stockholm C. Min gissning är nattåget såvida de inte håller 20545 så vi hinner med men det är inget jag förväntar mig.
    Fick beskedet att tåget skulle vänta och en biljett till södra. Väl där stod Malmö-tåget men när vi kom till plattformen såg vi slutsignalen när det körde iväg. Folk blev rasande och skämde ut de stackars personerna i gröna SJ-västar som stod där. Känns inte som någon genomtänkt hantering och var själv jäkligt irriterad (hann själv skälla ut någon stackare i gul väst på Stockholm City som jag upplevde sinkade mig i spärren när jag stressade för att komma med pendeln mot Södra, inget jag är stolt över.)

Nu har jag fått ett hotellrum tar en paus i tågåkandet och fortsätter resan inorgon eftermiddag.

Kundservicearbetarna på plattformen på södra gjorde ett bra jobb med att boka om och fixa fram nya biljetter. Kan inte vara kul med en sådan utsatt position.

Passagerare
    Medlem
    feb 2018

Citat Ursprungligen postat av Ulf Broman Visa inlägg
    Visserligen borde Mattias svara för sig, men hans tåg verkar ha anlänt 18.07 till Stockholm (enligt tidigare länk) och tåg 20545 hölls 8 minuter pga tågoperatörens prioritering till avgång 18.30 från Stockholm (enligt beta.railit.se), så han kanske slapp nattåget.
    Fick se slutsignalerna på tåg 20545 när det lämnade Sst. Se annat inlägg.

Passagerare
    Medlem
    nov 2017

Det riktigt genialiska verkar ju som sagt vara att tåget avgick 18:30 istället för 18:21... Frågan är om någon lade instruktionen att vänta till den tiden och sedan inte tänkte på att synka med om de räckte från faktisk ankomst med nattåget?

Senast redigerat av ztenlund den 2018-08-13 klockan 20:23:31.

1. Klass
    Medlem
    nov 2017

Jag tänkte fel, eller snarare missade att tåget gick från Södra 18.30, inte Centralen.

Passagerare
    Medlem
    feb 2018

Citat Ursprungligen postat av ztenlund Visa inlägg
    Det riktigt genialiska verkar ju som sagt vara att tåget avgick 18:30 istället för 18:21... Frågan är om någon lade instruktionen att vänta till den tiden och sedan inte tänkte på att synka med om de räckte från faktisk ankomst med nattåget?
    De som tjänar mest på detta var SL. SJ fick utförda tre enkelbiljetter Cst-Sst bara för mig. Först till Sst där vi missade tåget, sen bokade de hotell mitt emot Cst så jag fick en enkel tillbaka till Cst och sedan biljetten till Lund C i morgon innehåller en Cst-Sst resa.

Min ursprungliga resplan gick via Uppsala-Sala-Linköping för att få en ren SJ-resa (Jag betalade med poäng och då blev det knas om man hade en icke-SJ sträcka mitt i)

Senast redigerat av Mattias C den 2018-08-13 klockan 21:03:34.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Fick beskedet att tåget skulle vänta och en biljett till södra. Väl där stod Malmö-tåget men när vi kom till plattformen såg vi slutsignalen när det körde iväg. Folk blev rasande och skämde ut de stackars personerna i gröna SJ-västar som stod där. Känns inte som någon genomtänkt hantering och var själv jäkligt irriterad (hann själv skälla ut någon stackare i gul väst på Stockholm City som jag upplevde sinkade mig i spärren när jag stressade för att komma med pendeln mot Södra, inget jag är stolt över.)

Nu har jag fått ett hotellrum tar en paus i tågåkandet och fortsätter resan inorgon eftermiddag.

Kundservicearbetarna på plattformen på södra gjorde ett bra jobb med att boka om och fixa fram nya biljetter. Kan inte vara kul med en sådan utsatt position.

Fick du erbjudande om nattåget? Eller var det slutsålt?

Passagerare
    Medlem
    feb 2018

Citat Ursprungligen postat av jonas72 Visa inlägg
    Fick du erbjudande om nattåget? Eller var det slutsålt?
    Fick bara något märklig variant via Göteborg och med buss så då valde jag övernattning istället. Kanske något missförstånd då Kundservice på Stockholm S bestod av, vad det verkade, ungdomar på sitt första jobb (de skötte det bra givet förutsättningarna) och de verkade få SMSa önskemålen till npgon annan någonstans som bokade och sen gick de iväg och hämtade biljettutskifter som de kom tillbaka med. Kanske ingen erfaren SJ anställd har lust att stå på Stockholm S...

Passagerare
    Medlem
    nov 2017

Fick bara något märklig variant via Göteborg och med buss så då valde jag övernattning istället. Kanske något missförstånd då Kundservice på Stockholm S bestod av, vad det verkade, ungdomar på sitt första jobb (de skötte det bra givet förutsättningarna) och de verkade få SMSa önskemålen till npgon annan någonstans som bokade och sen gick de iväg och hämtade biljettutskifter som de kom tillbaka med. Kanske ingen erfaren SJ anställd har lust att stå på Stockholm S...
    Nattåget till Malmö går helt klart i natt, nu återigen i form av tåg 5 via Mälarbanan med utgångsstation Stockholm C. Jag tror att de gjorde tabben att söka från Stockholm S. Bokningen får halvt frispel då och ger inga vettiga förslag. Jag har redan tidigare noterat att den bara verkar vara ordentligt programmerad för att ge pendeltågsanslutning City - Södra i ena riktningen. Tvärtom förefaller inte fungera.

Passagerare
    Medlem
    feb 2018

Citat Ursprungligen postat av ztenlund Visa inlägg
    Nattåget till Malmö går helt klart i natt, nu återigen i form av tåg 5 via Mälarbanan med utgångsstation Stockholm C. Jag tror att de gjorde tabben att söka från Stockholm S. Bokningen får halvt frispel då och ger inga vettiga förslag. Jag har redan tidigare noterat att den bara verkar vara ordentligt programmerad för att ge pendeltågsanslutning City - Södra i ena riktningen. Tvärtom förefaller inte fungera.
    Så var det nog. Jag reste med nattåget för två veckor sedan och när jag bokade så minns jag att det först inte höll upp något nattåg, sedan in sig jag att de utgick från Flemmingsberg ch att jag ändå skulle ha SL biljett så jag bokade från Flemmingsberg.

Oavsett, det är skönt med ett uppehåll efter 21 timmar på ett tåg. Har sovit gott i natt och fortsätter resan söderut på 20535 efter lunch. Hoppas verkligen att det tåget inte råkar ut för strul (Eller att det blir något stopp Cst-Sst)

Passagerare
    Medlem
    aug 2018

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/st...-sodra-station

Hoppas det nte blev ännu mer förseningar nu!

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •