Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: EC 39, från Hamburg Hbf 17.28

1. Klass Lennart Carlssons avatar
    Medlem
    mar 2018

EC 39, från Hamburg Hbf 17.28

Åkte med detta ikväll. Tåget var bara 15 min sent i Köpenhamn. Däremot blir det nästan en timmes väntan på Öresundståg, eftersom flera av dem är inställda pga banarbete. En utlovad ersättningsbuss till Lufthavnen kl 23.02 kom aldrig (spelar emellertid ingen roll för min del, hade varken varit tidsvinst eller bekvämt).

Söker jag på Skånetrafikens hemsida avgångstider från Köpenhamn till Malmö, så har man inte plockat bort de inställda tågen. Information om trafikändring saknas också. Däremot meddelas, att trafiken mellan Østerport och Helsingør är inställd

1. Klass
    Medlem
    feb 2018

Sv: EC 39, från Hamburg Hbf 17.28 - inställda Öresundståg?

Citat Ursprungligen postat av Lennart Carlsson Visa inlägg
    Åkte med detta ikväll. Tåget var bara 15 min sent i Köpenhamn. Däremot blir det nästan en timmes väntan på Öresundståg, eftersom flera av dem är inställda pga banarbete. En utlovad ersättningsbuss till Lufthavnen kl 23.02 kom aldrig (spelar emellertid ingen roll för min del, hade varken varit tidsvinst eller bekvämt).

Söker jag på Skånetrafikens hemsida avgångstider från Köpenhamn till Malmö, så har man inte plockat bort de inställda tågen. Information om trafikändring saknas också. Däremot meddelas, att trafiken mellan Østerport och Helsingør är inställd
    Skulle vara intressant att få veta vilka Öresundståg som är inställda och på vilken sträcka. Skulle det vara så att banarbetet är mellan Hovedbanegården och Lufthavnen finns ju möjligheten att ta Metron från Nørreport till Lufthavnen, tar betydligt mindre än en timme i vart fall.

1. Klass Lennart Carlssons avatar
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Göran Kannerby Visa inlägg
    Skulle vara intressant att få veta vilka Öresundståg som är inställda och på vilken sträcka. Skulle det vara så att banarbetet är mellan Hovedbanegården och Lufthavnen finns ju möjligheten att ta Metron från Nørreport till Lufthavnen, tar betydligt mindre än en timme i vart fall.
    DSB informerar: http://www.dsb.dk/trafikinformation/...t/fr---181499/

Inget akut, utan en planerad ändring. Därför borde det finnas med i tidtabellsinformationen.

1. Klass
    Medlem
    feb 2018

Inget akut, utan en planerad ändring. Därför borde det finnas med i tidtabellsinformationen.
    Tack! Jo, i synnerhet som det finns både "togbusser" och Metro som alternativ är det extra viktigt att inställda tåg tas bort ur tidtabellsdatabasen.

1. Klass
    Medlem
    nov 2017

Instämmer helt. Ett tungt ansvar måste ju ligga på Skånetrafiken som ju är inblandad i trafiken till Sverige, och som väl är den part som skall rapportera in den ändrade tidtabellen till Samtrafiken, så att den sprids till alla svenska tidtabellssökningar (inkl Skånetrafikens egen).

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •