Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Dalabanans 19 timmar långa avstängning i Uppsala

Robert
    Fripassagerare

Dalabanans 19 timmar långa avstängning i Uppsala

Jag undrar om det är någon som kan förklara varför det var trafikstopp i 19 timmar och när man häver det är problemet exakt lika som innan?
    För er som undrar så är det en solkurva.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Sv: Dalabanans 19 timmar långa avstängning i Uppsala

Citat Ursprungligen postat av Robert Visa inlägg
    Jag undrar om det är någon som kan förklara varför det var trafikstopp i 19 timmar och när man häver det är problemet exakt lika som innan?
    För er som undrar så är det en solkurva.
    Det var många andra solkurvor den dagen och spårentreprenören hade fullt upp? Och sen när de väl kom fram till Uppsala efter solnedgången så hade spåret gått tillbaka av sig självt och nästa dag var det likadant igen? Nej inte vet jag, men OM det vore så så vore det väl inte första gången i världshistorien...

Robert
    Fripassagerare

Citat Ursprungligen postat av JDS Visa inlägg
    Det var många andra solkurvor den dagen och spårentreprenören hade fullt upp? Och sen när de väl kom fram till Uppsala efter solnedgången så hade spåret gått tillbaka av sig självt och nästa dag var det likadant igen? Nej inte vet jag, men OM det vore så så vore det väl inte första gången i världshistorien...
    Det var personal på plats när banan stängdes, jag och ett tåg till fick passera i 10km/h och sedan var banan stängd i 19 timmar och öppnades för att återigen tillåta 10km/h över solkurvan som såg exakt likadan ut som 19 timmar tidigare.

Senast redigerat av Robert den 2018-08-09 klockan 21:43:19.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Aha, ja det var ju kuriöst, men det kan väl tänkas att man faktiskt åtgärdat något ännu värre fel som inte syntes men fanns där ändå.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •