Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Enligt Drehsheibe: 185 414-1 S-BURE und 185 415-8 S-BURE i trafik med Willisonkoppel

1. Klass
    Medlem
    feb 2018

Enligt Drehsheibe: 185 414-1 S-BURE und 185 415-8 S-BURE i trafik med Willisonkoppel

Antagligen de första Traxloken med Willisonkoppel överhuvudtaget. De lär dessutom sakna buffertar.

Länk

Passagerare Martin Långströms avatar
    Medlem
    mar 2018

Sv: Enligt Drehsheibe: 185 414-1 S-BURE und 185 415-8 S-BURE i trafik med Willisonkop

Citat Ursprungligen postat av BD Visa inlägg
    Antagligen de första Traxloken med Willisonkoppel överhuvudtaget. De lär dessutom sakna buffertar.

Länk
    Enligt vad jag kan se på det bilder jag sett, så har dom buffertar som är utdragningsbara likt IORE & T46.

Lok för linjetrafik får inte sakna buffertar, då det i nödsituationer ska kunna gå att använda vilket lok som hellst efter linjen för att hjälpa ett annat tåg. Annars hade inte IORE haft utdragbara buffertar.

Passagerare Jonas avatar
    Medlem
    feb 2018

Sv: Enligt Drehsheibe: 185 414-1 S-BURE und 185 415-8 S-BURE i trafik med Willisonkop

HEJ

Måste ha blivit något fel, jag får inte se bilden i inlägget, bara massa text som är som rena svenskan för en GREK. Fattar nada,
    Normalt brukar det finnas en länk i dessa inlägg som tar en vidare till forumtråden med bilden men hittar inte den länken i detta inlägg.

Tack för er hjälp...

/J

Senast redigerat av Jona den 2018-08-16 klockan 17:05:05.
    Filosofen Jona i Söv

1. Klass Bernt Talbrants avatar
    Medlem
    nov 2017

Citat Ursprungligen postat av Jona Visa inlägg
    HEJ

Måste ha blivit något fel, jag får inte se bilden i inlägget, bara massa text som är som rena svenskan för en GREK. Fattar nada,
    Normalt brukar det finnas en länk i dessa inlägg som tar en vidare till forumtråden med bilden men hittar inte den länken i detta inlägg.

Tack för er hjälp...

/J
    Det finns inga bilder i inlägget - han kan lägga upp dem först när han avslutat sin semester står det i den avslutande texten.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

HEJ

Tack för er hjälp...

/J
    Där är ingen bild bara ett textmeddelande. Martin nämner i sitt inlägg att han har sett bild någon annanstans.

Bilder kommer efter semestern skriver Michael i startinläggets länk.

Tyska blir någorlunda svenska - här

Senast redigerat av Ville den 2018-08-16 klockan 17:21:03.

Passagerare
    Medlem
    nov 2017

HEJ

Tack för er hjälp...

/J
    Citat Ursprungligen postat av Ville Visa inlägg
    Där är ingen bild bara ett textmeddelande. Martin nämner i sitt inlägg att han har sett bild någon annanstans.

Bilder kommer efter semestern skriver Michael i startinläggets länk.

Tyska blir någorlunda svenska - här
    Vi har tidigare haft diskussioner om ifall det ska vara varningstexter vid länkar som leder till text på utländska språk, eftersom vissa ogillat tids och datatrafikslöseriet att öppna t.ex. en nyhetsartikel de inte kan läsa.

Passagerare Jonas avatar
    Medlem
    feb 2018

Citat Ursprungligen postat av Bengt Larsson Visa inlägg
    Vi har tidigare haft diskussioner om ifall det ska vara varningstexter vid länkar som leder till text på utländska språk, eftersom vissa ogillat tids och datatrafikslöseriet att öppna t.ex. en nyhetsartikel de inte kan läsa.
    HEJ

Här var det helt klart ett misstag från min sida.
    Normalt när jag sett denna typ av text och länk har man hamnat på ett tyskt forum med en länk vidare till ett inlägg på tyska men med bilder.

Jag misstolkade ursprungsinlägget i denna tråd för att vara samma som jag varit van tidigare och trodde därför det skulle finnas bild.

För min del behövs inte Utrikisk varningstext utan jag kan klicka på alla inlägg oavsett språk.
    Antingen fattar jag eller så gör jag inte det.

SÅ fortsätt och hänvisa och ha frågor till utrikiska forum.
    Jag får bli bättre på och läsa vad som skrivs på svenska i detta forum och inte bara anta det ska finnas bilder...

HAR ni förslag på hur ni tycker det skulle kunna skrivas mer tydligt vad länken man klickar på leder till så framför dom.
    Själv vet jag inte om det är nödvändigt men det skadar väl kanske inte med lite mer tydlighet men som sakt jag läste ju ändå inte det som skrevs ändå så...

Ber om ursäkt för min felande antagande..

Mvh Jona

Skickat från min SM-G920F via Tapatalk

Filosofen Jona i Söv

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •