Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Blått i Värmland igen

Avställd
    Medlem
    mar 2018

Blått i Värmland igen

Idag dök den upp igen, Transitios vikariefordon Y31 1422. Gick i 18949/28956 till Torsby.
    Trafiken har löpt på men 1414 behöver nog till hjulsvarven, 1415 har jag inte sett till överhuvudtaget och 1416 saknar den där ljuddämparen som skrämmer folk och fä värre än godstågens TMY.
    Litet märkligt att man inte åtgärdade detta när tågen stod still i 3 veckor. Jovisst, semestertider, men om trafiken hade gått då då - inställt förstås?
    Är jag ute och cyklar brukar jag få reda på det snabbt.

1. Klass Bernt Talbrants avatar
    Medlem
    nov 2017

Sv: Blått i Värmland igen

Citat Ursprungligen postat av Fryksdalingen Visa inlägg
    Idag dök den upp igen, Transitios vikariefordon Y31 1422. Gick i 18949/28956 till Torsby.
    Trafiken har löpt på men 1414 behöver nog till hjulsvarven, 1415 har jag inte sett till överhuvudtaget och 1416 saknar den där ljuddämparen som skrämmer folk och fä värre än godstågens TMY.
    Litet märkligt att man inte åtgärdade detta när tågen stod still i 3 veckor. Jovisst, semestertider, men om trafiken hade gått då då - inställt förstås?
    Är jag ute och cyklar brukar jag få reda på det snabbt.
    Y31 1422 gick sin sista tur hos Krösatågen i lördags och kördes från Nässjö till Västerås i söndags. Tidigt i måndags kördes 1414 från Kristinehamn till Västerås och sedan fick föraren köra 1422 därifrån till Kristinehamn. Den sattes i trafik vid lunch måndag.

Avställd
    Medlem
    mar 2018

Sv: Blått i Värmland igen

Citat Ursprungligen postat av Bernt Talbrant Visa inlägg
    Y31 1422 gick sin sista tur hos Krösatågen i lördags och kördes från Nässjö till Västerås i söndags. Tidigt i måndags kördes 1414 från Kristinehamn till Västerås och sedan fick föraren köra 1422 därifrån till Kristinehamn. Den sattes i trafik vid lunch måndag.
    Tack Bernt! 1415 är i trafik igen. Måste beundra Infranord som lyckats hålla banan i trafikabelt skick trots värmen

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •