Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Ulla-Bella väntar på avgångstid

Passagerare Hellers avatar
    Medlem
    mar 2018

Ulla-Bella väntar på avgångstid

Sammansättningen i eftermiddagståget från Västervik med avgångstid 16:12 brukar anpassas efter mängden resande från Västervik. Tisdagen den 24 juli räckte det med en ensam YBo5p. Resenärerna har stigit ombord och instruktören passar på att fota motorvagnen medan förareleven fäller bommarna.

YBo5p 888 - även kallad "Trissåttan" eller "Ulla-Bella" - i tåg 89114 24 juli i år.

Tjustbygdens Järnvägsförenings trafik på Smalspårsjärnvägen Hultsfred-Västervik pågår dagligen till och med den 19 augusti. Därefter går tågen tisdagar, torsdagar och lördagar till och med den 8 september. Tidtabellen hittar du här.

Sv: Ulla-Bella väntar på avgångstid

Jag gissar att Ulla-Bella har med åttorna att göra?

I senare program fick de väl ändra till »nummer-nummer-nummer«, eftersom folk med många åttor i telefonnumret klagade över alla samtal?

/ Kiwi

1. Klass
    Medlem
    feb 2018

Citat Ursprungligen postat av SwedishKiwi Visa inlägg
    Jag gissar att Ulla-Bella har med åttorna att göra?

I senare program fick de väl ändra till »nummer-nummer-nummer«, eftersom folk med många åttor i telefonnumret klagade över alla samtal?

/ Kiwi
    Hur många känner till "sin tv-historia"? Det var ju en ungdomsserie på 80 talet som jag tror gick som sommarmorgon (åtminstone) nån säsong. Hur som helst så var den en produkt för sin tid, och idag är den nog inte alls pk nog för att ens komma på tal för en repris.
    Varför? Många bikinibrudar och lite "manligt" perspektiv på världen
    Småflickor som sitter i knät på männen och fri insyn till underkläderna.. hmmm.

Men jag hade inget problem med det och vi är kanske en bit från ämnet, men vad jag egentligen vill säga är att det är hemskt roligt att motorvagnen har smeknamnet Ulla-bella. En ikon från 80 talets SVT.

Fin bild fö.

Senast redigerat av Mats Gudmundson den 2018-08-03 klockan 10:40:00.

Passagerare
    Medlem
    nov 2017

Citat Ursprungligen postat av Mats Gudmundson Visa inlägg
    Hur många känner till "sin tv-historia"? Det var ju en ungdomsserie på 80 talet som jag tror gick som sommarmorgon (åtminstone) nån säsong. Hur som helst så var den en produkt för sin tid, och idag är den nog inte alls pk nog för att ens komma på tal för en repris.
    Varför? Många bikinibrudar och lite "manligt" perspektiv på världen
    Småflickor som sitter i knät på männen och fri insyn till underkläderna.. hmmm.

Men jag hade inget problem med det och vi är kanske en bit från ämnet, men vad jag egentligen vill säga är att det är hemskt roligt att motorvagnen har smeknamnet Ulla-bella. En ikon från 80 talets SVT.

Fin bild fö.
    Nummeruppslagning:
    https://youtu.be/LHYOIyQao9k?t=4m9s

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •