Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Gbg:s Hamnbana, dubbelspåret klart.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Gbg:s Hamnbana, dubbelspåret klart.

Åtminstone delen Pölsebo-Skandiahamnen. Inkopplingen var under helgen och igår gjorde jag en liten dokumentation. Fast först en bild från en vecka sen. Två förvirrade cyklister med spårcykelspring. De kom från Älvsborgsbron och cyklade upp mot viadukten. Vände och körde ner mot reningsverket. Vände igen men orkade inte cykla tillbaka upp till viadukten utan tog genvägen över spåret. Tog till vänster på cykelbanan men kom strax tillbaka och cyklade upp till viadukten. Undrar vart de skulle?

Så över till gårdagen. Semestertider så jag fick vänta länge i värmen på de få tågen. Först en T44:a på väg någonstans men den fastnade bara på film. Men så kom ett ordentligt tåg, fast givetvis på det gamla spåret.

Rd2 1104 och 1119 med tåg 9038 från Torup.

Så kommer då äntligen trafik på det nya spåret, Rd2 1110 och 1087. De skulle ut till Skandiahamnen för att hämta 66674 men eftersom det tydligen inte fanns några vagnar att hämta återkom de strax tomhänta. Semestertidersyndrom?

Även loken från 9038 återkom tomhänta, givetvis.

Utsikt från Skandiahamnen på det gamla spåret. Arbete med att lägga ner kabelrännor pågick på det gamla spåret.

Men så kom då ett riktigt tåg, 5352 från Båramo med Rc2 1170.

Strax efter var dagens jobb med kabelrännorna över och de båda traktorerna återgick till att vara markbundna, samtidigt som det pågick växling på det andra spåret. Sen åkte jag hem.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Sv: Gbg:s Hamnbana, dubbelspåret klart.

Tackar för bilderna, jag har följt dina reportage från bygget. En lite petitess, 1170 torde vara en Rc4.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Jan Kardell Visa inlägg
    Tackar för bilderna, jag har följt dina reportage från bygget. En lite petitess, 1170 torde vara en Rc4.
    Tack. Du har rätt, så kan det bli när man skriver utan att kolla först.

1. Klass
    Medlem
    mar 2018

Det här är förstås ett tåg från Hyltebruk. har det nummer 9038 från Torup eller Halmstad?

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Alex Visa inlägg

Det här är förstås ett tåg från Hyltebruk. har det nummer 9038 från Torup eller Halmstad?
    De grå cellerna lider i värmen. En bättre bildtext: Rd2 1104 och 1110 i tåg 9038 med vagnar från Hylte bruk.

1. Klass
    Medlem
    mar 2018

Ovanligt med multipel i Hyltetåget men den här gången blev det så av olika skäl. Tåget hade 26 vagnar har jag förstått.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •