Tonight I used my Mavic Pro to try some long exposure (2 seconds) shots from a train.
Anybody knows where it was taken?
:)
(I have limited internet here on the camping, so it might take some time for me to react)
Tonight I used my Mavic Pro to try some long exposure (2 seconds) shots from a train.
Anybody knows where it was taken?
:)
(I have limited internet here on the camping, so it might take some time for me to react)
Laxå. Tåget är på triangelspåret, benet Hasselfors - Linddalen.
Det tror jag också (även om jag först övervägde Öxnered).
Men vad är det för tåg?
Först tänkte jag att det var på väg mot Hallsberg och hade ett rödmålat lok, men jag kom inte på något sånt plus att vagnarna inte var svarta eller blå (fast kanske Tågab-färg?).
Så jag tror mer på att tåget är på väg mot Kristinehamn, och att det röda på sista vagnen är slutsignalerna på en X2-a, som flyttat sig under de 2 sekunderna.
Varför skriver ni inte på Svenska?
Vilka ni?
Bengt och jag har skrivit på svenska, eftersom jag förstått att Montfrooij förstår svenska (eller använder Google Translate), men att han inte kan skriva tillräckligt bra svenska, eftersom han bor någonstans på kontinenten, Holland tror jag, och bara tillbringar semestern här i Sverige. Han har hittills blivit vänligt bemött och bidragit med intressanta bilder och filmer.
Till moderatorerna: Om ni vill ta bort frågan får ni självklart ta bort mitt svar också.
No problems at all Montfrooij. We know You very well since a very long time in Postvagnen and your photos from Sweden and Holland are always very interesting and nice.
Regards/Alex