Resultat 1 till 11 av 11

Ämne: Finne på räls till Sverige

  1. #1
    1. Klass
    Medlem
    feb 2018
    Inlägg
    2 022

    Finne på räls till Sverige

    Siemens tidigare provlok i Finland nu på väg till Sverige tillsammans med Hector Rail 243 117, 119 and 120.

    Bildlänk


  2. #2
    Passagerare
    Medlem
    mar 2018
    Inlägg
    219

    Sv: Finne på räls till Sverige

    Har detta lok bredare korg än den smala UIC-profilen kanske.


  3. #3
    Passagerare
    Medlem
    feb 2018
    Inlägg
    119

    Sv: Finne på räls till Sverige

    Citat Ursprungligen postat av Magnus Olofsson Visa inlägg
    Har detta lok bredare korg än den smala UIC-profilen kanske.
    Nej, enda skillnaden var bredspårsboggier då den var i Finland

    Peter Alsén
    diversearbetere inom Järnvägen

  4. #4
    1. Klass
    Medlem
    feb 2018
    Inlägg
    2 022

    Sv: Finne på räls till Sverige

    Citat Ursprungligen postat av Magnus Olofsson Visa inlägg
    Har detta lok bredare korg än den smala UIC-profilen kanske.
    Nej. Om för den händelse VR skulle överta SSAB stålämnestransporter är det möjligt att VR Sr3-lok kommer att användas.


  5. #5
    Passagerare
    Medlem
    mar 2018
    Inlägg
    36

    Sv: Finne på räls till Sverige

    Citat Ursprungligen postat av BD Visa inlägg
    Nej. Om för den händelse VR skulle överta SSAB stålämnestransporter är det möjligt att VR Sr3-lok kommer att användas.
    Nej det är inte möjligt, Sr3 är bara 25 kV 50 Hz.


  6. #6
    1. Klass
    Medlem
    feb 2018
    Inlägg
    2 022

    Sv: Finne på räls till Sverige

    Citat Ursprungligen postat av Lars Buhrkall Visa inlägg
    Nej det är inte möjligt, Sr3 är bara 25 kV 50 Hz.
    Enligt Siemens är loket lämpligt för Norden, inkl SE och NO.


  7. #7
    Passagerare
    Medlem
    mar 2018
    Inlägg
    36

    Sv: Finne på räls till Sverige

    Citat Ursprungligen postat av BD Visa inlägg
    Enligt Siemens är loket lämpligt för Norden, inkl SE och NO.
    Inte med den trafo (och andra komponenter, t ex mellanledsfilter) som sitter i Sr3 just nu, det är bara gjort för 25 kV 50 Hz.


  8. #8
    Passagerare
    Medlem
    mar 2018
    Inlägg
    550

    Sv: Finne på räls till Sverige

    Nu är det väl Siemens demolok som ska till Sverige, inte en finskägd Sr3? Vet inte hur den är utrustad, men det är väl den som BD hänvisar till.

    Mvh Fredrik


  9. #9
    Passagerare
    Medlem
    mar 2018
    Inlägg
    804

    Sv: Finne på räls till Sverige

    Citat Ursprungligen postat av Gåård Visa inlägg
    Nu är det väl Siemens demolok som ska till Sverige, inte en finskägd Sr3? Vet inte hur den är utrustad, men det är väl den som BD hänvisar till.

    Mvh Fredrik
    Ja, i första inlägget, men senare påstås att "för den händelse VR skulle överta SSAB stålämnestransporter är det möjligt att VR Sr3-lok kommer att användas."


  10. #10
    1. Klass
    Medlem
    feb 2018
    Inlägg
    2 022

    Sv: Finne på räls till Sverige - Tysk text

    Citat Ursprungligen postat av BD Visa inlägg
    Enligt Siemens är loket lämpligt för Norden, inkl SE och NO.


  11. #11
    Passagerare
    Medlem
    mar 2018
    Inlägg
    36

    Sv: Finne på räls till Sverige - Tysk text

    Och där står att många utav de anpassningar ("utrustningspaket") man har tagit fram för Sr3 är gjorda på så sätt att de passar in på andra framtidiga Vectron-varianter, alltså på Vectron-platformen allmänt sett. Där står inte att Sr3 kan köra i Sverige rakt av. Hänvisningen till Tyskland, Danmark och Sverige gäller bare profilen (2Lokomotivgeometri").


Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •