Jag skall ju inte resa så jag kommer inte hela vägen, men jag ser detta på
https://www.nightjet.com/ för 16 aug:
Jag kan söka fram tidtabell och NJ-tåget går 21.13 (jag fick i något läge bläddra bakåt för att få upp tågen).
Sen förvillas man av att det snabbaste sätten är att gå av redan i Hannover och antingen ta ett ICE eller en buss, men nedanför kommer sen förbindelsen med tåg hela vägen.
Sen får man se priser och välja platsart, och jag valde liggplats (kostar 20 EUR extra), och då var jag tvungen välja bort billigaste Sparpriset, så det kostar 139 EUR totalt. Sen kommer jag vidare och får ange namn och sånt, och sen stoppade jag. Så, jag vet inte om de verkligen bokat en plats eller om det senare kan dyka upp att liggplatserna är slut. Du kan väl prova på samma sätt och berätta om du kom förbi läget där du skulle ange e-postadress.
I något läge (ange resdatum) så tog det en stund att hitta att allra högst upp fanns en knapp med ordet "Fertig" (jag körde på tyska).
Har du några specialare (rabatt, fler personer etc.)?
Edit: Jag gick även in på
www.bahn.de och de styrde över till sin utlandssida men där hittade jag billiga sittplatser och lite dyrare liggplatser, den i 6-bädd även här till 139 EUR. Verkar också fungera, och inga konstiga meddelanden om att de inte säljer.