Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Eskilstuna Kuriren om Mb

  1. #1
    1. Klass
    Medlem
    mar 2018
    Inlägg
    913

    Eskilstuna Kuriren om Mb

    https://www.ekuriren.se/eskilstuna/e...om-tusen-oxar/

    Tidningen har en artikel om de nya loken men tyvärr är den låst. Förmodar att loken då blir placerade på lokstationen i Eskilstuna.

    Mvh/Alex


  2. #2
    Passagerare
    Medlem
    jul 2018
    Inlägg
    85


  3. #3
    Passagerare
    Medlem
    feb 2018
    Inlägg
    1 239

    Sv: Eskilstuna Kuriren om Mb

    Bra artikel.
    400 tåg/dag och 1.900 anställda verkar inte gå ihop.../Ulf


  4. #4
    Passagerare Jan Långströms avatar
    Medlem
    mar 2018
    Inlägg
    146

    Sv: Eskilstuna Kuriren om Mb

    Tusen oxar låter lite. En oxe presterar väl ungefär lika mycket som en häst?

    Citat Ursprungligen postat av Ulf Berlin Visa inlägg
    Bra artikel.
    400 tåg/dag och 1.900 anställda verkar inte gå ihop.../Ulf
    Menar du att det är för få eller för många anställda?


  5. #5
    1. Klass
    Medlem
    mar 2018
    Inlägg
    3 822

    Sv: Eskilstuna Kuriren om Mb

    Citat Ursprungligen postat av Ulf Berlin Visa inlägg
    Bra artikel.
    400 tåg/dag och 1.900 anställda verkar inte gå ihop.../Ulf
    Vad är det för fel ? 400 tåg och 1900 anställda är i vart fall vad Green Cargo säger självt i sin presentation på hemsidan.


  6. #6
    Passagerare Martin Långströms avatar
    Medlem
    mar 2018
    Inlägg
    173

    Sv: Eskilstuna Kuriren om Mb

    Citat Ursprungligen postat av Alex Visa inlägg
    https://www.ekuriren.se/eskilstuna/e...om-tusen-oxar/

    Tidningen har en artikel om de nya loken men tyvärr är den låst. Förmodar att loken då blir placerade på lokstationen i Eskilstuna.

    Mvh/Alex
    Inga av Green Cargos lok har någon stationeringsort. Så Mb-loken kommer inte heller få någon.


  7. #7
    1. Klass
    Medlem
    mar 2018
    Inlägg
    913

    Sv: Eskilstuna Kuriren om Mb

    OK, jag är lite gammeldags så levde kvar i någon tanke att det fanns en hemort. Om man ändå omformulerar frågan så bör väl Mb-loken anses vara ny som loktyp och lite udda i nuläget med det ska ändå göras löpande underhåll, kontroll och service. Kommer detta ske var som helst för Mb på de lokstationer som GC disponerar (Eskilstuna, Borlänge, Hallsberg, Sävenäs m.m.)?


  8. #8
    Passagerare Staffan Sävenfjords avatar
    Medlem
    sep 2017
    Inlägg
    625

    Sv: Eskilstuna Kuriren om Mb

    Citat Ursprungligen postat av Alex Visa inlägg
    OK, jag är lite gammeldags så levde kvar i någon tanke att det fanns en hemort. Om man ändå omformulerar frågan så bör väl Mb-loken anses vara ny som loktyp och lite udda i nuläget med det ska ändå göras löpande underhåll, kontroll och service. Kommer detta ske var som helst för Mb på de lokstationer som GC disponerar (Eskilstuna, Borlänge, Hallsberg, Sävenäs m.m.)?
    Enligt uppgift är det några av lokförarna i Borlänge som är de första att få utbildning på Mb-loket. Sedan får vi väl se var det blir fler så småningom...


Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •