Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Den gråspännande vardagen i System M

Passagerare Simon Bs avatar
    Medlem
    mar 2018

Den gråspännande vardagen i System M

Ska man bli rejält sen mellan framsidan och huvudstaden, då kan man lika gärna bli det med stil. Mitt pasståg blev idag omlett via Borås, med knappa timmen uppehåll i den senare staden. En kort sightseeingpromenad senare, gav vi oss ut på skarvspår bland S-tavlor och signalstavviftande tågklarerare. Riktigt trevligt att avnjuta från 1 klass, om än att jag blir duktigt sen till jobbet idag.
    Här är det tågmöte med ett annat X2000 i Fristad.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Sv: Den gråspännande vardagen i System M

Och beundra blomsterprakten med fibblor, gulmåra och trolig renfana. Lite beklämmande att Trv inte klarar av att ha omledningssträckor i trafikabelt skick. Jag menar alltså sträckan Herrljunga-Öxnered.

Senast redigerat av Åke K den 2018-07-24 klockan 09:59:00.

Passagerare Simon Bs avatar
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Åke K Visa inlägg
    Och beundra blomsterprakten med fibblor, gulmåra och trolig renfana. Lite beklämmande att Trv inte klarar av att ha omledningssträckor i trafikabelt skick. Jag menar alltså sträckan Herrljunga-Öxnered.
    Nåja, nu är det ju svårt att gardera sig mot hastigt uppkomna bränder. Det verkar gå troll i de här omledningarna under spårarbetet på VSB. Men jag håller med om naturen utmed den här sträckan. Jättevackert!

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Simon B Visa inlägg
    Nåja, nu är det ju svårt att gardera sig mot hastigt uppkomna bränder. Det verkar gå troll i de här omledningarna under spårarbetet på VSB. Men jag håller med om naturen utmed den här sträckan. Jättevackert!
    Förvisso, men ibland står det oanvända och tänkbara pyromanobjekt och skräpar utefter järnvägen. Godsmagasin, banvaktstugor och liknande.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Åke K Visa inlägg
    Förvisso, men ibland står det oanvända och tänkbara pyromanobjekt och skräpar utefter järnvägen. Godsmagasin, banvaktstugor och liknande.
    Nu var det en industrilokal hörande till den stora köksfabriken i Vedum, som brann ner. Jag tror knappast att den var oanvänd. Det man kan hoppas är att den i trakten härjande seriepyromanen åker fast.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •