Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Færre toaletter i Helsingør

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Færre toaletter i Helsingør

Jag har noterat att det har blivit færre toaletter i Helsingør. Dessutom har dom børjat ta betalt (4 DKK) på den toaletten som ær nærmast nær man klivit av Scandlines færja. Men kan kan fortfarande pissa gratis (i alla fall om man ær man) på DSB:s toalett vid spår 3. Toaletten tværs øver gatan vid Toldkammeret ær borta. Nær jag gick længst Allegade till Kuturværftet fanns det en skylt som hænvisade till "Off. toiletter" jag tror det var vid Hestemøllestræde, Men den ær borta nu. Det finns i alla fall gratis toaletter hær på Kulturværftet. Skall snart besøka en sådan.

Passagerare
    Medlem
    feb 2018

Sv: Færre toaletter i Helsingør

Hur är det med toaletterna i bottenvåningen på färjeterminalen? De har varit gratis tidigare?
    De vid spår 3 har kostat pengar ganska länge.

Mer centralt finns det en på Stjernegade i höjd med Axeltorv.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Bästa toaletterna finns på Museet for Søfart. Museet ligger mellan Kulturværftet och Kronborg Slot. Vill man inte besöka det fantastiska museet kan man gå in i entrén. Där kan man gå runt i museets butik och även använda toaletterna utan att betala. Men det vore synd att inte besöka det fina museet som ligger under marken i en av torrdockorna i det nedlagda varvsområdet.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Upptækte att toaletterna vid Toldkameret finns kvar. Man har bara bokstavligen tagit ner skylten, och minskat øppettiderna.
    Toaletterna på bottenvåningen i terminalen kostar som sagt fyra DKK. De vid spår tre kostar om man ska skita, men pissa kan man man gøra gratis.

Passagerare
    Medlem
    nov 2017

På tågen finns inga toaletter alls. Tågen mot Köpenhamn-Sverige är ersatta med buss, och tågen mot Gilleleje har inga ombord.

Passagerare
    Medlem
    feb 2018

Citat Ursprungligen postat av Ranland Visa inlägg
    Upptækte att toaletterna vid Toldkameret finns kvar. Man har bara bokstavligen tagit ner skylten, och minskat øppettiderna.
    Toaletterna på bottenvåningen i terminalen kostar som sagt fyra DKK. De vid spår tre kostar om man ska skita, men pissa kan man man gøra gratis.
    Ok, då missförstod jag. Kommer man med färjan finns det åtminstone toalett ombord . De på Knutpunkten kostar 10kr men det finns gratis utanför mitt emellan Knutpunkten och Sundbussterminalen. På Malmö C finns gratis toalett i Cykelgaraget. I Köpenhamn finns gratis toalett på Rådhuspladsen (vet ej vad som händer med den när Cityringen öppnar)

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Om man jämför med hur det är när man åker bil så finns det ju med jämna mellanrum gratis toaletter på rastplatserna utmed de stora vägarna. Är orsaken måntro att det annars skulle stannas på alla möjliga ställen för toalettbesök vid vägkanten? Eller varför kan inte denna service på stationerna ingå i biljettpriset/banavgiften för persontåg då det bevisligen gör det på landsvägen via trafikverket!

Passagerare
    Medlem
    feb 2018

Citat Ursprungligen postat av Henke Visa inlägg
    Om man jämför med hur det är när man åker bil så finns det ju med jämna mellanrum gratis toaletter på rastplatserna utmed de stora vägarna. Är orsaken måntro att det annars skulle stannas på alla möjliga ställen för toalettbesök vid vägkanten? Eller varför kan inte denna service på stationerna ingå i biljettpriset/banavgiften för persontåg då det bevisligen gör det på landsvägen via trafikverket!
    Och ändå ser man folk som stannar på avfartsrampen på motorvägen, slår på varningsblinkers och ställer sig och pissar i vägrenen...

Apropå det, är det bara jag eller har mängden forden dom står på vägrenen på motorvägarna med varningsblinkers ökat i år? Är det bilarna som inte klarar värmen?

Åtminstone är toaletterna på tåget gratis (Om de fungerar)

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •