Resultat 1 till 20 av 20

Ämne: Att köpa Interrailbiljetter

Passagerare Turmantass avatar
    Medlem
    nov 2017

Att köpa Interrailbiljetter

Hejsan,

skulla vara tacksam om någon vet, vid vilka av dessa stationer man kan skaffa Interrailbiljetter:

København H
    Kastrup (eller vad den nu heter; tror inte på den hursomhelst)
    Malmö C

1. Klass
    Medlem
    mar 2018

Sv: Att köpa Interrailbiljetter

Citat Ursprungligen postat av Turmantas Visa inlägg
    Hejsan,

skulla vara tacksam om någon vet, vid vilka av dessa stationer man kan skaffa Interrailbiljetter:

København H
    Malmö C
    Hovedbangården och DSB salg&service lär nog vara enda som säljer Interrail. Lufthavnen har stängt utlandsförsäljning sedan 1/7 och SJ säljer inte Interrail. Men DSB biljettluckor på Hovedbangården bör gå bra

Medlem
    nov 2017

Citat Ursprungligen postat av Lennart Petersen Visa inlägg
    Hovedbangården och DSB salg&service lär nog vara enda som säljer Interrail. Lufthavnen har stängt utlandsförsäljning sedan 1/7 och SJ säljer inte Interrail. Men DSB biljettluckor på Hovedbangården bör gå bra
    Tackar!

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

God service på DSB Hovedbanegården Köpenhamn, men köerna kan vara timslånga. Titta även på alternativ via SJ.se utlandsresor. Annars flyg ner till Europa där de större stationerna säljer Interrailkort.

Passagerare
    Medlem
    jun 2018

På Københavns Lufthavn finns ö h t ingen manuell biljettförsäljning längre

Medlem
    nov 2017

Citat Ursprungligen postat av wassen1969 Visa inlägg
    God service på DSB Hovedbanegården Köpenhamn, men köerna kan vara timslånga. Titta även på alternativ via SJ.se utlandsresor. Annars flyg ner till Europa där de större stationerna säljer Interrailkort.
    Det är ju för att undvika flygandet att jag vill skaffa IR. (Från den järnvägslösa ön jag befinner mig på just nu går det knappast annars, men sedan ska det bli hederliga förflyttningssätt igen.) Jag ska nog satsa på att vara på plats när de öppnar. Kl 7, om uppgifterna på nätet stämmer. i

Passagerare
    Medlem
    feb 2018

Det är ju för att undvika flygandet att jag vill skaffa IR. (Från den järnvägslösa ön jag befinner mig på just nu går det knappast annars, men sedan ska det bli hederliga förflyttningssätt igen.) Jag ska nog satsa på att vara på plats när de öppnar. Kl 7, om uppgifterna på nätet stämmer. i
    Är man i god tid går det ju att få dem per post.

1. Klass
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Mattias C Visa inlägg
    Är man i god tid går det ju att få dem per post.
    Det går, om man vet tidigt hur man ska resa. Men nu bor väl den gode Turmantas i Österrike och är ute och flaxar, en ö utan järnväg ? Och ibland kan det bli snabba och spontana beslut. Exempel såg annons om ett biligt flyg till Prag samma dag. Kunde vara kul att då åka hem med Interrail men det var knepigt på en lördag när SJ utland var stängt men inrikes fixade saken

Passagerare
    Medlem
    feb 2018

Hur är det med resande i det land man köper Interrailbiljetten i?
    Köpt i Sverige ger 1 dags resande på ut- resp. hemresa men inte mer.
    -Per

1. Klass
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Per Lind Visa inlägg
    Hur är det med resande i det land man köper Interrailbiljetten i?
    Köpt i Sverige ger 1 dags resande på ut- resp. hemresa men inte mer.
    -Per
    Om det inte ändrats alldeles nyligen så styrs giltigheten av i vilket land du är bosatt, inte av var kortet är köpt.
    /TKO

1. Klass
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av TKO Visa inlägg
    Om det inte ändrats alldeles nyligen så styrs giltigheten av i vilket land du är bosatt, inte av var kortet är köpt.
    /TKO
    I det land där man varit permanent bosatt de senaste 6månaderna är vad som officiellt räknas och det ska vara ett europeiskt land. Men normalt betraktas passet som bevis på hemvisst, bor man i annat land får man visa något intyg på detta. I hemvisstlandet får man göra en utresa och en hemresa på max varadera ett dygn. Utresan kan ske till valfri gräns , inte bara för tåg utan även buss (Haparanda) färjehamn eller flygplats (giltigt på AEX) så i praktiken kan man nästan alltid hävda att man är på väg mot en gräns på detta dygn.

Medlem
    nov 2017

Det går, om man vet tidigt hur man ska resa. Men nu bor väl den gode Turmantas i Österrike och är ute och flaxar, en ö utan järnväg ? Och ibland kan det bli snabba och spontana beslut.
    Ja, det gör han, bo i Österrike alltså, men det är för att resa hem från den där ön varifrån man rimligtvis flyger till Kastrup. (Keflavík eller Reykjavík vore också mögliga, teoretiskt). Posten kommer då nog inte i fråga, eller skickas biljetterna även till flygplatser? (Hemma skulle jag bara gå till stationen, och om ÖBB skulle visa sig ovilliga finns också en DB-biljettlucka.)

1. Klass
    Medlem
    mar 2018

Ja, det gör han, bo i Österrike alltså, men det är för att resa hem från den där ön varifrån man rimligtvis flyger till Kastrup. (Keflavík eller Reykjavík vore också mögliga, teoretiskt). Posten kommer då nog inte i fråga, eller skickas biljetterna även till flygplatser? (Hemma skulle jag bara gå till stationen, och om ÖBB skulle visa sig ovilliga finns också en DB-biljettlucka.)
    Låter som att du är på Grönland alternativt Färöarna ? Och en del flyg till Grönland utgår faktiskt från Reykjavik som har en mindre flygplats.

Medlem
    nov 2017

Låter som att du är på Grönland alternativt Färöarna ? Och en del flyg till Grönland utgår faktiskt från Reykjavik som har en mindre flygplats.
    Alldeles riktigt, Grönland. Qaqortoq för tillfället.

Medlem
    nov 2017

Hejsan,

København H
    Malmö C
    Nu har saken löst sig på annat sätt, men tack till alla som försörjde mig med information. Det är ju ändå bra att veta hur det står till med eventuella möjligheter.

Sitter nu på ett förvånansvärt fullt tåg mot Fredericia (har danskarna inga sänger?) med en DB-biljett som ordnats åt mig. Somliga kan, verkar det som. (När jag försökte stod det att biljetten måste skickas med posten.)

1. Klass
    Medlem
    mar 2018

Sitter nu på ett förvånansvärt fullt tåg mot Fredericia (har danskarna inga sänger?) [...]
    Nej, danskarna gör precis som DB och kör nattåg utan sängar. Sedan CNL-nattåget lades ner för några år sedan är det alltså inte möjligt att åka »äkta« nattåg i Danmark.

Senast redigerat av August Ekman Öhrn den 2018-08-08 klockan 07:48:55.

Medlem
    nov 2017

Citat Ursprungligen postat av August Ekman Öhrn Visa inlägg
    Nej, danskarna gör precis som DB och kör nattåg utan sängar. Sedan CNL-nattåget lades ner för några år sedan är det alltså inte möjligt att åka »äkta« nattåg i Danmark.
    Tack för den diskreta stavningsrättningen.
    Jag menade egentligen inte: Har de inga sängar hos DSB? utan: Föredrar danskarna inte att sova i sina sängar snarare än att åka genom natten? Jag blev lite förvånad hur populärt halvettåget verkar vara.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

BIG Travel i Mölndal säljer internetbiljetter över disk. Fort och lätt. Inga köer. Trevlig och kunnig personal.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Beställde ett Interrail från Interrail.eu i söndags för en resa i oktober, beräknad leverans 14/8

1. Klass
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Björn Lövdahl Visa inlägg
    Beställde ett Interrail från Interrail.eu i söndags för en resa i oktober, beräknad leverans 14/8
    Intresseklubben antecknar!

TKO / tf sekreterare

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •