Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Snabbaste vägen med tåg till Stockholm och med t-bana och buss till Norrtälje. O.U.T

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Snabbaste vägen med tåg till Stockholm och med t-bana och buss till Norrtälje. O.U.T

Brukar ofta åka sträckan men är osäker på var jag ska byta från T-banan till buss för att så fort som möjligt komma till Norrtälje.
    Har inte lyckats lista ut var jag ska byta. Kollade i tidtabellen och restider från tekniska högskolan till Norrtälje med buss. Eller från Danderyds sjukhus till Norrtälje med reseplaneraren.
    Är det samma buss som går från tekniska högskolan som stannar vid Danderyds sjukhus. Restiden mellan dessa stationer verkar inte stämma om det är samma buss? Diffar på 15 minuter? Vid Tekniska ropar man ut byte till buss mot Norrtälje?
    Inbillar mig att det är bättre att byta vid Danderyds sjukhus om man skulle missa bussen vid tekniska och att T-banan kanske hinner ikapp bussen vid Danderyds sjukhus.

1. Klass
    Medlem
    feb 2018

Sv: Snabbaste vägen med tåg till Stockholm och med t-bana och buss till Norrtälje. O

Citat Ursprungligen postat av Waxholm - Rindö järnväg. Visa inlägg
    Brukar ofta åka sträckan men är osäker på var jag ska byta från T-banan till buss för att så fort som möjligt komma till Norrtälje.
    Har inte lyckats lista ut var jag ska byta. Kollade i tidtabellen och restider från tekniska högskolan till Norrtälje med buss. Eller från Danderyds sjukhus till Norrtälje med reseplaneraren.
    Är det samma buss som går från tekniska högskolan som stannar vid Danderyds sjukhus. Restiden mellan dessa stationer verkar inte stämma om det är samma buss? Diffar på 15 minuter? Vid Tekniska ropar man ut byte till buss mot Norrtälje?
    Inbillar mig att det är bättre att byta vid Danderyds sjukhus om man skulle missa bussen vid tekniska och att T-banan kanske hinner ikapp bussen vid Danderyds sjukhus.
    Åker du nu under sommartid är byte vid Tekniska Högskolan att rekommendera. Min erfarenhet är att bussarna avgår därifrån när de blir fulla, därmed kör de förmodligen förbi Danderyds sjukhus. Det går alltså ofta fler bussar än tidtabellen anger. Möjligen kör man enstaka buss tom eller halvfull för att plocka upp påstigande vid hållplatser längs vägen.

1. Klass
    Medlem
    nov 2017

Sv: Snabbaste vägen med tåg till Stockholm och med t-bana och buss till Norrtälje. O

Citat Ursprungligen postat av Waxholm - Rindö järnväg. Visa inlägg
    Det beror på, tror jag.
    I alla fall var det så när jag åkte buss norrut oftare, även om jag åkte mot Hallstavik som har betydligt färre turer.

Om du inte har jättebråttom och vill ha sittplats på bussen skall du såklart byta vid Tekniska.
    Om du har bråttom, eller på T-banan märker att du kommer att missa den buss du tänkt åka med, så skall du byta vid Danderyds sjukhus.
    Om du åker från Norrtälje så brukade jag alltid i morgontrafiken byta vid Danderyds sjukhus, om jag ändå skulle ta T-banan från Tekniska.
    På vardagmorgnar (ej under högsommaren) är det ju några turer som inte går längre än Danderyd.
    Däremot finns det inga annonserade turer som utgår från Danderyd utan de utgår från Tekniska, och det är väl enbart fullsatta bussar som kan hoppa över Danderyd.

Samtidigt vore det nog bättre att ställa frågan i Bussnack.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •