Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: En X11 och ett ET i Karlskrona

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

En X11 och ett ET i Karlskrona

I jakten på lite stadsbussar och skärgårdsbåtar i Karlskrona tidigare ikväll kom ett Krösatåg och ett Öresundståg lägligt för att föreviga innan jag var tvungen att att halvspringa till Stumholmen för att fota skärgårdsbåtar.

En sak jag reagerade på var att det efter ombyggnaden av stationen i Karlskrona inte längre verkade finnas något rundgångsspår vilket väl gör det opraktiskt att köra loktåg hit?

Senast redigerat av Fredrik G den 2018-07-18 klockan 20:32:44.

1. Klass
    Medlem
    mar 2018

Sv: En X11 och ett ET i Karlskrona

Citat Ursprungligen postat av Fredrik G Visa inlägg
    En sak jag reagerade på var att det efter ombyggnaden av stationen i Karlskrona inte längre verkade finnas något rundgångsspår vilket väl gör det opraktiskt att köra loktåg hit?
    Det går att göra rundgång på Pantarholmen, men visst är det opraktiskt om man nu skulle vilja. Idag sker ju dock trafikeringen helt med de fordon du fångat på bild, så behovet har väl mest funnits när någon museiförening gjort besök.

1. Klass
    Medlem
    mar 2018

I jakten på lite stadsbussar och skärgårdsbåtar i Karlskrona tidigare ikväll kom ett Krösatåg och ett Öresundståg lägligt för att föreviga innan jag var tvungen att att halvspringa till Stumholmen för att fota skärgårdsbåtar.

Och där fastnade man på bild också ☺️

Lokförare hos SJ AB
    Hemstation: Kalmar

1. Klass
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av August Ekman Öhrn Visa inlägg
    Det går att göra rundgång på Pantarholmen, men visst är det opraktiskt om man nu skulle vilja. Idag sker ju dock trafikeringen helt med de fordon du fångat på bild, så behovet har väl mest funnits när någon museiförening gjort besök.
    Ett och annat godståg har hittat till Karlskrona också för rundgång när BKB har varit avstängt.

Lokförare hos SJ AB
    Hemstation: Kalmar

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Jörgen Visa inlägg
    Och där fastnade man på bild också
    Grattis (hoppas jag)!
    Jag tyckte det var betydligt mer aktivitet runt X11:orna som kom efter dig.
    Det tåget skulle delas och bara halva tåget skulle gå tillbaka till Emmaboda vilket föranledde en hel del aktivitet runt vagnarna.
    Jag brukar försöka undvika att fotografera tågpersonalen utanför tågen om de inte själva sagt att det är ok vilket gjorde att jag inte fotade själva delningen av X11:orna, men blev lite överraskad när den ena enheten plötsligt backade någon meter, antagligen för att underlätta isärkopplingen.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Jag brukar försöka undvika att fotografera tågpersonalen utanför tågen om de inte själva sagt att det är ok vilket gjorde att jag inte fotade själva delningen av X11:orna, men blev lite överraskad när den ena enheten plötsligt backade någon meter, antagligen för att underlätta isärkopplingen.
    Ja, de backas lite vid delning. X2 har samma koppling. Inte så praktiskt när det är mycket resenärer, dörrar ska stängas på den enheten som backas. Ibland stängs dock alla dörrar i hela tåget med stor förvirring som följd.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •