Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Söker instruktionsritning & linjeplan

1. Klass
    Medlem
    mar 2018

Söker instruktionsritning & linjeplan

Hej!

För användning i undervisning undrar jag om någon har tillgång till dels en instruktionsritning för en mindre driftplats och dels en linjeplan (helst för enkelspår med linjeblockering och något vägskydd).

Ritningarna behöver inte vara gällande, men måste vara någorlunda moderna, för att eleverna skall se ritsätten. Anonymisering av ritningarna är helt ok.

1. Klass
    Medlem
    mar 2018

Sv: Söker instruktionsritning & linjeplan

Citat Ursprungligen postat av Anders_W Visa inlägg
    Hej!

För användning i undervisning undrar jag om någon har tillgång till dels en instruktionsritning för en mindre driftplats och dels en linjeplan (helst för enkelspår med linjeblockering och något vägskydd).

Ritningarna behöver inte vara gällande, men måste vara någorlunda moderna, för att eleverna skall se ritsätten. Anonymisering av ritningarna är helt ok.
    Jag tror att det mesta går att beställa gratis hos Trafikverket.
    https://www.trafikverket.se/tjanster...ande-dokument/

Administratör X1000s avatar
    Medlem
    mar 2018

Sv: Söker instruktionsritning & linjeplan

Citat Ursprungligen postat av Anders_W Visa inlägg
    Hej!

Detta kanske kan vara intressant för dig.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •