Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Vad hände med 20527 idag (17/7)?

Passagerare Klas Mårtenssons avatar
    Medlem
    mar 2018

Vad hände med 20527 idag (17/7)?

Vad hade hänt med tåget som skulle bli 20527 idag 17/7? Normal skyltning men inget tåg på Stockholm S några få minuter före avgång. Då kommer ett tåg in på avgångsspåret. Men det är ett X3000 skyltat Herrljunga, inte ett X2000 skyltat Malmö. Och den rikligt förekommande informationspersonalen verkar ( minst) lika förbryllade som vi resenärer. Strax efter ändras plattformsskyltningen dessutom till Strömstad. Ingen vet något, mer än att detta uppenbart inte är Malmötåget.
    Till slut kommer Järda igång och berättar att 20527 är försenat och att avgångsspår ännu inte är känt.
    Ett släckt X2000 glider in på spår 2 och blir stående där ett slag, tydligen i väntan på att MTRtåget mot Göteborg ska avgå från spår 3. När detta skett rullar även X2000 iväg för att sedan återkomma till spår 3. (Ja, jag vet ju inte om det är samma tåg, men det verkar rimligt.)
    Men tåget är numrerat 8-13 i stället för 1-7 som det står på platsbiljetterna. Denna gång gör faktiskt vagnsnummerskyltningen på perrongen nytta, då den stämmer med vad det borde vara på tåget.
    Att det sean tar ett tag att få igång bistro-datorn och att en dörr dit går i baklås är en annan sak, men som passar in i röran.
    Men vad hade hänt, undrar jag nyfiket? Tydligen något i Hagalund?
    Och varför fick inte informationspersonalen ( liksom Järda) någon information, undrar jag argt. Det måste ju varit känt en längre stund före avgång att något var fel.

Avställd
    Medlem
    maj 2018

Sv: Vad hände med 20527 idag (17/7)?

Fordonsbyte. I stället för planerat fordon tog man reservtågsättet på Älvsjö Godsbangård, och det avgick därifrån 09:32.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •