Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: En berömd sekreterare i Varberg

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

En berömd sekreterare i Varberg

Min fotorunda runt Varberg började med att Hectorrail passerade med ett kombitåg söderut på spår 4.
    Jag hade inte studerat några grafer, så det var en ren lyckträff för min del att tåget draget av Hectorrail 241.009 Moneypenny kom just när jag skulle passera plankorsningen vid Otto Torells gata.
    Lasten bestod till största delen av lastbilstrailers, men innehöll även några containervagnar.

1. Klass Bernt Talbrants avatar
    Medlem
    nov 2017

Sv: En berömd sekreterare i Varberg

Citat Ursprungligen postat av Fredrik G Visa inlägg
    Min fotorunda runt Varberg började med att Hectorrail passerade med ett kombitåg söderut på spår 4.
    Jag hade inte studerat några grafer, så det var en ren lyckträff för min del att tåget draget av Hectorrail 241.009 Moneypenny kom just när jag skulle passera plankorsningen vid Otto Torells gata.
    Lasten bestod till största delen av lastbilstrailers, men innehöll även några containervagnar.
    För en sommarvarbergare är det trevliga och på sitt sätt välbekanta bilder du visar därifrån. På denna bild syns f ö lite av de arbeten som nu pågår med ett nytt signalställverk för Varberg. Gatan du nämner och står på, alltså Otto Torells gata, har varit avstängd under första halvåret i år då kommunen gjort stora jobb med rör och ledningar m m. Alla dessa jobb är förstås förberedelser inför tunnelbygget som ska starta om ett drygt år. I oktober i år flyttar av denna anledning också busstationen till andra sidan Västra Vallgatan. Arbetet med den nya busstationen, som ska användas tills tunneln är klar ca 2024, påbörjades i juni.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Sv: En berömd sekreterare i Varberg

Hästen var då en egendomlig konstruktion, är det en specialare för just Varberg eller finns den på andra håll?

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •