Ur Ulf Kallanders bildarkiv som jag arbetar med att digitalisera, så visar jag denna fina bild...
F 621 under Kungsbron, Stockholm C, i maj 1983. Foto Ulf Kallander.
Ur Ulf Kallanders bildarkiv som jag arbetar med att digitalisera, så visar jag denna fina bild...
F 621 under Kungsbron, Stockholm C, i maj 1983. Foto Ulf Kallander.
Tramtrain - Bildgalleri
En järnvägsanställd har alltid fel ! - Gammalt PV-ordspråk...
Fantastiskt tidsdokument. F 621 slopades 1981 från SJ:s aktiva lokpark och överfördes till Järnvägsmuseum. Det är alltså i deras regi som den synnerligen smakfulla renoveringen har gjorts.
Ja, visst är det ett vackert lok! Går det i reguljärt tåg men i denna fina skrud?
/Alex
Bilden är troligen tagen vid ankomst Stockholm C (från Gävle eller Hagalund), Kristi Himmelfärdsdagen 1983. Loket drog SJK-tåget till besöket på ASEA, Stockholm - Västerås och åter. Tillberga - Västerås gick Rz-loket före F-loket
Tramtrain - Bildgalleri
En järnvägsanställd har alltid fel ! - Gammalt PV-ordspråk...
Längst ner på sidan i sidfoten finns rubriken ”taggar för det här ämnet”. Där kan man lägga till lämpliga nyckelord som sedan kan användas i sökfunktionen. Om nyckelordet redan finns kommer en lista med förslag.
Testa funktionen genom att gå till avancerad sökning, och sedan skriva f 621 i rutan för taggsökning.
Tummen upp.