Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Kust till Kust

1. Klass
    Medlem
    mar 2018

Kust till Kust

Läser att i Trafikverkets rapport står, "Regeringen har även beslutat att Trafikverket bör göra bristanalys och fortsätta att utreda stråket kust till kustbanan. Utredningsarbetet bör ha som målsättning att detta stråk är så pass utrett att det kan övervägas i nästa planeringsomgång och planrevidering". Vad menas med detta?

http://www.jarnvagsnyheter.se/201807...aren-2018-2029

Moderator / Sekr SJK Mattias Janssons avatar
    Medlem
    sep 2017

Sv: Kust till Kust

Citat Ursprungligen postat av Ingeville Visa inlägg
    Läser att i Trafikverkets rapport står, "Regeringen har även beslutat att Trafikverket bör göra bristanalys och fortsätta att utreda stråket kust till kustbanan. Utredningsarbetet bör ha som målsättning att detta stråk är så pass utrett att det kan övervägas i nästa planeringsomgång och planrevidering". Vad menas med detta?

http://www.jarnvagsnyheter.se/201807...aren-2018-2029
    Oj, det där var så totalt intetsägande myndighets- och utredningssvenska, att i a f jag inte kan läsa ut något alls ur det. Kanske det är meningen, eller så finns det en verklig betydelse bakom? Någon som är bättre än jag på myndigheters version av orwellianskt nyspråk?

Passagerare
    Medlem
    apr 2018

Sv: Kust till Kust

Citat Ursprungligen postat av Mattias Jansson Visa inlägg
    Oj, det där var så totalt intetsägande myndighets- och utredningssvenska, att i a f jag inte kan läsa ut något alls ur det.
    Kanske det är meningen, eller så finns det en verklig betydelse bakom? Någon som är bättre än jag på myndigheters version av orwellianskt nyspråk?
    Jag tolkar det som :
    gör en utredning över vilka brister som finns och gör det så ordentligt att man kan ta beslut om att göra något åt bristerna nästa gång man fattar beslut om nationella investeringar.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •