Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Transmontana i multipel

  1. #1
    Passagerare
    Medlem
    feb 2018
    Inlägg
    517

    Transmontana i multipel







  2. #2
    1. Klass
    Medlem
    mar 2018
    Inlägg
    1 005

    Sv: Transmontana i multipel

    Är det någon väsentlig skillnad på detta lok jämfört med det som Rush Rail hade för provkörning för att par år sedan?

    Mvh/Alex


  3. #3
    Passagerare
    Medlem
    feb 2018
    Inlägg
    517

    Sv: Transmontana i multipel

    Citat Ursprungligen postat av Alex Visa inlägg
    Är det någon väsentlig skillnad på detta lok jämfört med det som Rush Rail hade för provkörning för att par år sedan?

    Mvh/Alex
    Multipelkörbar och vinteranpassad och sen smådetaljer. Man har uppenbarligen tagit b.la min långa lista med förslag/påpekanden från 2015 på stort allvar. Sen tillkommer naturligvis beställarens önskemål utöver det och/eller att dom stämmer med det vi redan påpekat.


  4. #4
    Passagerare Montfrooijs avatar
    Medlem
    feb 2018
    Inlägg
    180

    Sv: Transmontana i multipel

    I must say I have to get used to the shape of this engine.
    Looks 'un Swedish' to me :)


  5. #5
    Avställd
    Medlem
    mar 2018
    Inlägg
    1

    Sv: Transmontana i multipel

    Hur fungerar dessa med låg linjespänning vilket inte sällan kan vara ett problem i det kuperade Norrland?


  6. #6
    Passagerare
    Medlem
    mar 2018
    Inlägg
    16

    Sv: Transmontana i multipel

    Hur lyser led strålkastarna på transmontana loken. Om dom inte skulle lysa nå jätte bra kan man göra som Hector Rail 142 med extraljus vid topp strålkastaren.


  7. #7
    Passagerare
    Medlem
    mar 2018
    Inlägg
    302

    Sv: Transmontana i multipel

    Låg linjespänning är väl inte ngt stort problem nu?! För 30 år sedan var problemen mer påtagliga. Beträffande "rumänloken" så torde dessa vara "snälla" mot elmatningen då de har asynkrondrift. Den elektroniken har bättre/högre effektfaktor jämfört med tyristorloken av typ Rc.


  8. #8
    Passagerare Simon Bs avatar
    Medlem
    mar 2018
    Inlägg
    880

    Sv: Transmontana i multipel

    Citat Ursprungligen postat av Pelle Björkman Visa inlägg
    Låg linjespänning är väl inte ngt stort problem nu?! För 30 år sedan var problemen mer påtagliga. Beträffande "rumänloken" så torde dessa vara "snälla" mot elmatningen då de har asynkrondrift. Den elektroniken har bättre/högre effektfaktor jämfört med tyristorloken av typ Rc.
    Skulle vara Skelleftebanan då, men där har jag bara kört Rc4. Om två stycken växlar i Skelleftehamn samtidigt som en annan kör mot Bastuträsk, då är det knivigt...


Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •