Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Brand i godståg på VKB.

Ej aktiv
    Medlem
    mar 2018

Brand i godståg på VKB.

Enligt rubriken: http://www.gp.se/nyheter/v%C3%A4stsv...lats-1.7161147

Frågan är om det är rök från den branden eller den i Änggårdsbergen jag känner i Landvetter?

1. Klass
    Medlem
    feb 2018

Sv: Brand i godståg på VKB vid Åsa

Citat Ursprungligen postat av Åke K Visa inlägg
    Enligt rubriken: http://www.gp.se/nyheter/v%C3%A4stsv...lats-1.7161147

Frågan är om det är rök från den branden eller den i Änggårdsbergen jag känner i Landvetter?
    VKB är så lång att det nog kan vara värt att ta med närmare precisering i rubriken, synnerhet som platsen har så kort namn.

Totalstopp enligt artikeln.

På artikelns bild ser det ut att kunna vara farlig gods i vagnen intill den brinnande, kan vara lömskt.

Frågan om branddoften lämnar jag obesvarad.

Senast redigerat av Göran Kannerby den 2018-07-13 klockan 13:28:36.

Ej aktiv
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Göran Kannerby Visa inlägg
    VKB är så lång att det nog kan vara värt att ta med närmare precisering i rubriken, synnerhet som platsen har så kort namn.

På artikelns bild ser det ut att kunna vara farlig gods i vagnen intill den brinnande, kan vara lömskt.

Det tycks vara Hector som ställer till det. Jag tycker det verkar vara en trailer på en combivagn som brunnit.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Göran Kannerby Visa inlägg

Artikeln är väl tydlig med var det inträffat, både Åsa och Åsatunneln nämns, eller finns det fler Åsa eller Åsatunnlar?

1. Klass
    Medlem
    feb 2018

Citat Ursprungligen postat av Johnny Visa inlägg
    Artikeln är väl tydlig med var det inträffat, både Åsa och Åsatunneln nämns, eller finns det fler Åsa eller Åsatunnlar?
    Ja, däremot framgick det varken av inläggets rubrik eller inlägget självt. Jag är av den uppfattningen att inlägg i PV ska kunna stå för sig själva, man ska inte vara tvungen att klicka på en länk för att inse vad det handlar om.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Verkar vara klok förare som kört och stannat på en bra plats där brandbilarna kan komma nära inpå! Och tankcontainrarna intill behöver inte vara farligt gods. Mycket av det som körs i sådana är ofarligt ofta livsmedel eller varor till livsmedelsindustri.

Ej aktiv
    Medlem
    mar 2018

Jag hade tänkt skriva Åsa i inlägget men av någon anledning gjorde fingrarna inte detta.

1. Klass
    Medlem
    feb 2018

Citat Ursprungligen postat av Åke K Visa inlägg
    Jag hade tänkt skriva Åsa i inlägget men av någon anledning gjorde fingrarna inte detta.
    Och du tog inte heller min passning att komplettera rubriken, därmed så måste man öppna tråden för att se var på VKB branden är.

(jag har även föreslagit moderator att komplettera rubriken)

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •