Idag gjorde jag ett nytt besök vig Algutsgården och Hols grusgrop. Efter att ha jagat steklar i några timmar ägnade jag mig åt tågskådning. Nere på stationen stod MTR 96907 och väntade på att linjen skulle bli fri. Samtidigt var två av spåren upptagna av diverse arbetsfordon.

Efter ett tag kom så 10176 och MTR kunde sticka iväg.

Tro nu inte att det var bara för 10176 att blåsa igenom. Först måste ett 8 timmar sent Combitåg flytta på sig. Det kom så snabbt så det hade nog stått vid infartssignalen och väntat. Fast inte snabbt nog för att jag skulle få en bild, jag var på jakt efter stenstolpar. Som jag nämnt i två tidigare inlägg, den som vill läsa igen sök på Algutsgården. Det finns dels stolpar utefter stickspåret till Hols grusgrop men jag hade även hittat en stolpe utefter VSB. Nu letade jag bättre och hittade 2 till, och ett hål. Avståndet här var ca 50 meter, vilket betyder om man satte stenstolpar utefter hela VSB på båda sidor hamnar antalet runt 18 000 stenar. Vilket jobb!

En avslutande bild på ett väntande 20429. Hoppas jag, det var vanligt med tåg i väntans tider på Agg idag så det är lite problem att hålla ordning på dem. Bilden tagen från Vittene på andra sidan, norrsidan, av Säveån som rinner därnere i grönskan.