Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Tredje tisdagsbilden

1. Klass Hans Bromans avatar
    Medlem
    nov 2017

Tredje tisdagsbilden

Den här bilden har jag tagit i år, genom ett fönster som synes, med speglingar som jag gärna hade sluppit om jag hade kunnat.

Frågan är nu mer allmänt hållen: Var?

Sv: Tredje tisdagsbilden

Stora Helvetet.

Passagerare
    Medlem
    feb 2018

Jämtland

Medlem
    nov 2017

Sv: Tredje tisdagsbilden - rätt svar

Citat Ursprungligen postat av Gunnar Lilienberg Visa inlägg
    Stora Helvetet.
    Ja, så brukar den här platsen kallas, mellan Storlien och gränsen mot Norge. Troligen är det ravinen som kallas så. Järnvägsbanken över ravinen har drabbats av sättningar m m. Nu byggs en ny bro som ska göra tågtrafiken ännu säkrare. Länk till Trafikverkets sida om projektet. Bilden tog jag den 8 juni 2018. Spår kommer att läggas ut i sommar på bron, och meningen är att den ska tas i trafik före den kommande vintern.

Medlem
    nov 2017

Citat Ursprungligen postat av Fomalhaut Visa inlägg
    Jämtland
    Du svarade ungefär samtidigt som Gunnar Lilienberg, om än inte lika preciserat. Det blir poäng till dig också, för det skulle du ha fått om du hade varit allra först.

Passagerare
    Medlem
    feb 2018

Citat Ursprungligen postat av Hans Broman Visa inlägg
    Du svarade ungefär samtidigt som Gunnar Lilienberg, om än inte lika preciserat. Det blir poäng till dig också, för det skulle du ha fått om du hade varit allra först.
    Tackar tackar, det hade jag inte ens väntat mig när jag såg Gunnars betydligt bättre svar.

Medlem
    nov 2017

Citat Ursprungligen postat av Fomalhaut Visa inlägg
    Tackar tackar, det hade jag inte ens väntat mig när jag såg Gunnars betydligt bättre svar.
    Ja, min logik är att de mer eller mindre rätta svar som har kommit in inom tio sekunder efter ett annat rätt svar bedöms som om alla svaren hade kommit samtidigt. Och i så fall hade jag belönat alla svar som innebar en precisering i förhållande till förut lämnade svar (i den mån sådana finns).

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •